خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

کمبود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر در کشور شاهد کمبود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی و امیدوارم در قالب برنامه ششم توسعه ساز و کارهایی صورت بگیرد که سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت برای بخش خصوصی منطقی باشد.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا کرمانشاه اظهار کرد: در کشور حدود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم و امیدوارم در قالب برنامه ششم توسعه ساز و کارهایی صورت بگیرد که سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت برای بخش خصوصی منطقی باشد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: برای رفع این مشکل باید مجلس و دولت ساز و کارهای متفاوتی را نسبت به گذشته در خصوص تشویق سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشند.

وی گفت: البته این به این معنا نیست که مردم مجبور شوند با تعرفه‌های متفاوت خرید خدمت کنند بلکه باید بیمه‌ها کمک کنند تا مردم آسیب نبینند.

هاشمی افزود: توسعه ۲۵۰ اورژانس بیمارستانی استان کرمانشاه از جمله اقدام‌های ارزشمندی است که انجام شده و حدود یک سوم از دیگر برنامه‌های مربوط به این استان باقی مانده و مطمئن هستم تا قبل از پایان این دولت، تمام پروژه‌ها به اتمام خواهد رسید.

وزیر بهداشت در خصوص اورژانس‌ها نیز گفت: اورژانس‌های کشور در حال نوسازی هستند و در استان کرمانشاه نیز این اقدام صورت گرفته و مطمئن هستم که در همه بخش‌های بیمارستانی، اورژانس‌ها در حال توسعه هستند.

وی افزود: بیش از ۲۵۰ پروژه برای اورژانس‌های بیمارستانی داریم و این غیر از پروژه‌هایی است که در اورژانس‌های غیر بیمارستانی اعم از جاده‌ای و هوایی در دست اجراست.

وزیر بهداشت همچنین گفت: اگر طبق برنامه پیش برویم تا پایان امسال همه اورژانس‌های بیمارستانی کشور توسعه پیدا خواهند کرد.

هاشمی اظهار کرد: در این سفر بیشترین اعتبار یعنی حدود هزار میلیارد ریال برای استان کرمانشاه تخصیص داده شد که پروژه‌های خوبی شروع خواهد شد که البته در حال حاضر صد‌ها پروژه نیز توسط دانشگاه در دست اجرا می‌باشد.

وی با بیان اینکه نیاز استان کرمانشاه بیشتر از این‌ها است، افزود: این استان در دوران دفاع مقدس و بدلیل جنگ تحمیلی عقب ماندگی مزمنی داشته است و در عین حال نیازهای این استان نیز با گذشته متفاوت است.

وزیر بهداشت با اشاره به راه مواصلاتی ایران و عراق و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور، نگاه ویژه به استان کرمانشاه را ضروری دانست.

هاشمی گفت: نمی‌توانم بگویم که همه نیازهای استان در این دولت برطرف شود ولی رفع مشکلات برای ما اولویت دارد و با تیم بسیار خوبی که در استان و مرکز در حال فعالیت هستند تلاش خود را برای رفع تمام نیازهای استان انجام می‌دهیم.

کد خبر : ۳۹۱۳۹۸