خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

افتتاح چهار هزار طرح آبیاری نوین سروستان فارس

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۲۱۴

با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار فارس طرح آبیاری نوین به صورت نمادین در چهار هزار هکتار از اراضی یکی از مزارع نمونه پسته شهرستان سروستان از توابع استان فارس افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز سه‌شنبه در این آیین افتتاح این طرح گفت: استان فارس از تولید کنندگان عمده محصولات کشاورزی کشور است و با توجه به محدودیت منابع آبی این استان این مزارع باید به سامانه های نوین آبیاری مجهز شوند.

حجتی افزود: در سال 93 به میزان 14 هزار هکتار و از ابتدای سال 94 تا بهمن همان سال در 10 هزار هکتار از اراضی استان فارس طرح های آبیاری نوین کشاورزی به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مصمم است که در سال 95 حدود 30 هزار هکتار از اراضی استان فارس را به سامانه های آبیاری نوین مجهز کند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مطالعات مربوط به اجرای این طرح ها انجام شده و منتظر مصوبه دولت برای تامین منابع مالی مورد نیاز این پروژه هستیم.

حجتی بیان کرد: هم اینک 220 هزار هکتار از اراضی استان فارس از سامانه آبیاری تحت فشار بهره مند شده است که در پایان سال 95 این میزان به 250 هزار هکتار خواهد رسید.

شهرستان سروستان در فاصله 80 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

اسحاق جهانگیری به همراه چند نفر از وزیران برای افتتاح چندین طرح عمرانی و بررسی برخی از مشکلات استان فارس صبح سه شنبه به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز