خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد:

تشریح جزئیات دستگیری 40 تروریست در شرق کشور/ برنامه‌ریزی برای ایجاد تنش در انتخابات سال 96

وزیر کشور از کشف، انهدام و دستگیری 40 تروریست در شرق کشور که قصد انفجار در این منطقه را داشتند، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، رحمانی فضلی در تشریح جزئیات کشف و انهدام گروهک تروریستی در شرق کشور تصریح کرد: دو شب پیش در یکی از مناطق شرق کشور نیروهای امنیتی در نیروی انتظامی و سپاه یک تونل 40 متری به عمق 20 متر را کشف و منهدم کردند.

رحمانی فضلی گفت: به دنبال آن 40 نفر که قصد انفجار در آن حوالی را داشتند دستگیر شدند.

وزیر کشور ادامه داد: در غرب کشور هم کومله‌ها و دموکرات‌ها پس از 20 سال توقف بار دیگر عملیات نظامی انجام می‌دهند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اگر هر تحول مثبت و منفی در داخل کشور رخ بدهد، دشمنان در پی‌ بهره‌برداری‌ به نفع خود هستند.

وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای اظهار داشت: در همه کشورهای منطقه نا آرامی و بی‌ثباتی دیده می‌شود و به نوعی جنگ جهانی در ابعاد منطقه‌ای شکل گرفته است.

وزیر کشور کودتای نافرجام ترکیه را از جمله ناامنی‌ها در منطقه خواند و ادامه داد: کودتا در ترکیه همه تحلیلگران سیاسی و بازیگران منطقه‌ای را دچار یک شوک عظیم کرد چرا که کشوری که ادعای قدرت داشت یک شبه با تحول غیرقابل پیش بینی مواجه شد.

وی خاطر نشان کرد: دوست و دشمن در منطقه اگر بخواهند کاری در تحلیل‌ها و اقدامات انجام دهند، اثرگذاری ایران را نادیده نمی‌گیرند.

رحمانی فضلی گفت: همه رسانه‌های خارجی روی ایران و اینکه ما در حال ساخت سلاح‌های اتمی هستیم، جنگ روانی به راه انداخته بودند اما الان چنین چیزی نداریم.

وزیر کشور برخی ادعاها را مبنی بر اینکه امریکا امروز سر عقل آمده و دشمنی‌اش با ایران کم شده است رد کرد و افزود: من به عنوان وزیر کشور می‌گویم که چنین چیزی نیست.

رحمانی فضلی افزود: امریکا دشمن ماست و از دشمنی‌اش کاسته نشده است لذا امریکا در برابر اقتدار ملت ایران و همچنین با توجه به تحولات منطقه‌ای، مجبور شد در مواضع خود کوتاه بیاید.

 رحمانی فضلی در همایش فصلی احزاب و انتظارات از مجلس دهم که در محل وزارت کشور برگزار شد، تصریح کرد: بستر انتخاباتی می تواند به دلایلی همچون بی تدبیری، فقدان مدیریت، تهییجات نابجا و اقدامات نامناسب به تنش تبدیل شود.

وی افزود: هم اکنون مطلع هستیم که در خارج از کشور برای ایجاد تنش در انتخابات سال 96 در حال برنامه ریزی هستند.

رحمانی فضلی خطاب به احزاب گفت: باید با هوشیاری بستر رقابت را فراهم کنیم اما باید شرایط رقابت را در فضای امن رعایت کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم تقویت هوشیاری و مقاومت مردم و نیروهای نظامی و امنیتی گفت: نباید مباحث را با یکدیگر خلط کنیم، سرمایه اصلی ما در مبارزه، مقاومت و اعتماد است که اگر این اعتماد را از دست بدهیم متضررخواهیم شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در انتخابات مجلس و خبرگان تمام انرژی‌های سیاسی در کل کشور پراکنده بود اما در ریاست جمهوری به دلیل تعداد محدود کاندیداها و تمرکز همه امکانات، وسایل و شیوه‌ها همه رقابت‌ها در تهران تعریف می‌شود.

وی در تشریح علل حساسیت انتخابات سال آینده گفت: انتخابات شوراها در اقصی نقاط کشور و در کوچک‌ترین روستاها برگزار می‌شود که این مسئله مدیریت کار را سخت می‌کند.

رحمانی فضلی، کشور را در حوزه سیاست داخلی برخوردار از نشاط خوبی دانست و افزود: در سه سال گذشته هیچ منع قانونی برای فعالیت احزاب وجود نداشته‌ لذا فعالیت احزاب در شرایط موجود قابل قبول است و ما از آن حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی وضعیت به‌گونه‌ای است که وحدت برقرار است و آسیب های اجتماعی موضوعی است که باید پیگیری شود.

وزیر کشور گفت: با دو تحریم بزرگ مواجه بودیم که یکی به فروش نفت و دیگری به مبادلات مالی مربوط می‌شد، اما امروز هر دوی این تحریم‌ها و نیز اکثر تحریم‌های غرب علیه کشورمان رفع شده است.

رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر تا سقف 2 میلیون و 350 هزار بشکه نفت را نیز صادر کرده‌ایم و در ضمن هیچ مشکلی در نقل و انتقالات مالی نداریم، حال اگر عده‌ای این موضوع را کتمان می‌کنند درست نیست.

وی ادامه داد: آیا حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور ، رفت ‌وآمدها و همچنین انعقاد قراردادها را باید کتمان کرد؟

وزیر کشور با اشاره به تلاش غرب برای انزوای ایران، اظهار داشت: یکی از تبلیغات‌ روانی غرب علیه ما این بود که نه به کشور ما رفت ‌وآمدی باشد و نه ما چندان به آن کشورها سفر می‌کردیم و همچنین پروازها محدود شده بود.

وی ادامه داد: اما الان از آن شرایط خارج شده‌ایم و رئیس‌جمهور ما به راحتی به سایر کشورها سفر می‌کند و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وزیر کشور گفت: همه اتفاقاتی که در صحنه سیاست خارجی رخ داده بستر و فضایی است که باید از آن بهره ببریم اما اینکه نمی‌خواهیم یا نمی‌گذاریم این دیگر تقصیر دولت نیست.

انتقاد از زیر سؤال بردن مدیران در فضای مجازی
وزیر کشور با انتقاد از زیر سئوال بردن مدیران کشور با ابهام‌گویی و شبهه‌افکنی در فضای مجازی گفت: کسی مخالف برخورد با فساد نیست، اما مخالف آزادی به اینگونه هستم.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود در همایش فصلی احزاب و انتظارات از مجلس دهم با بیان اینکه مدیران بخش خصوصی ما در سخت ترین شرایط تجارت کردند، تصریح کرد:  مدیران‌مان را کوچک و ضعیف نکنیم .

وی افزود: البته هر جا فساد و تقلب هست دست فساد باید قطع شود اما کلی گویی،‌ تحلیل عمومی،‌ابهام گویی و شبهه افکنی همه مدیران را زیر سئوال خواهد برد.

رحمانی فضلی با طرح این سئوال که چرا باید با دست خود آثار انقلاب را از بین ببریم،‌ خاطر نشان کرد:‌ کسی مخالف برخورد با فساد نیست اما اگر می خواهیم کار اقتصادی انجام دهیم، همه مدیران باید در صف اول بتازند .

وزیر کشور با اشاره به تامین 90 درصدی منابع اعتباری طرح‌های اقتصادی نزد بانک های کشور تصریح کرد: اینکه به ‌مدیران بانک ها اتهام دزدی بزنیم و آن را عمومی کنیم درست نیست.

وی گفت:‌ باید قبل از انتصاب مدیران را از صد فیلتر رد کنیم اما وقتی پشت باجه بانک نشستند باید مدیر جهادی باشند.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه فضای عمومی رقابت را فضای ستیز نکنیم افزود: به مدیران بگوییم بتازید و ما پشت سر شما هستیم اما اگر تخلف کنید با شما برخورد می کنیم.

وزیر کشور در ادامه به وضعیت مطبوعات و رسانه ها در کشور اشاره کرد و گفت: توقیف و اعتراض به مطبوعات درکشور در اقل است که البته معتقدیم باید مشکلات همین تعداد را نیز از مسیرهای قانونی حل کنیم اما هم اکنون تعداد مطبوعات در جامعه واقعا قابل قبول است .

وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی از آن سوی بام افتاده ایم افزود: اتهامات، ‌نسبت های ناروا و طرح اسناد محرمانه در فضای مجازی قابل قبول نیست که البته بنده به عنوان وزیر کشور در حوزه وظایفم پیگیر این نوع تخلفات بوده ام چرا که مخالف آزادی به این گونه هستم.

رحمانی فضلی ادامه داد: ‌همه ما در حوزه های کاری خود با اسناد محرمانه ای مواجهیم که با آبروی افراد در ارتباط است لذا انتشار آنها سقوط صلاحیت مسئول امانتدار است.

وی تاکید کرد: باید فضای مجازی در کشور ساماندهی و مدیریت شود.

کد خبر : ۳۹۲۹۳۰