خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع مردم شادقلی خان قم؛

برای توسعه کشور باید جوانان دارای شغل باشند/ اولویت نخست بهبود وضعیت اقتصادی کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت اقتصادی را اولویت نخست کشور دانست.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جمع مردم منطقه شادقلی خان شهر مقدس قم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) گفت: اهالی و مردم این منطقه افرادی اصیل، شریف و نجیب هستند البته این منطقه دارای محرومیت هایی است از این رو مسئولان استان باید به این مسائل توجه کرده و آنها را مورد رسیدگی قرار دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور آزمون جدیدی برای ما است افزود: در این شرایط باید به آبادانی کشور توجه شود زیرا در شرایط کنونی اوضاع منطقه بسیار آشفته بوده اما کشور ما بسیار امن است و باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به وجود جوانان بیکار در استان قم تصریح کرد: به طور حتم باید تمام تلاش ها برای تحقق رونق تولید صورت گیرد تا پس از آن اشتغال ایجاد شود از این رو وظیفه انقلابی افراد در شرایط کنونی این است که برای رونق تولید تلاش جدی انجام دهد البته رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت روحیه انقلابی و مجاهدانه تاکید کردند.

وی با بیان اینکه جوانان کشور سرمایه بزرگ ایران هستند، گفت: برای توسعه کشور باید جوانان دارای شغل باشند وگرنه آسیب های بسیاری به وجود می آید از طرف دیگر رهبری فرموده اند که در شرایط کنونی اولویت نخست کشور بهبود وضعیت اقتصادی است از این رو مسئولان باید برای حمایت از این حوزه به ویژه بخش کشاورزی، دامداری و صنعت اقدام کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از صنایع قم دچار رکود هستند البته وضع استان قم نسبت به کل کشور بهتر است اما باید تلاش شود این مشکلات کاملاً رفع شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دولت و مجلس برای ساماندهی و بهینه سازی مصرف آب در کشور گفت: اقدامات و برنامه های بسیاری به ویژه در حوزه کشاورزی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار صورت گرفته، البته باید در این حوزه سرمایه گذاری سنگینی انجام شود زیرا در شرایط کنونی براساس آمارها 90 درصد از آب منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

لاریجانی با اعلام اینکه برای اجرای سیستم های نوین آبیاری به اعتباری حدود 5 هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: البته برای مهار آب های مرزی نیز دولت و مجلس اعتباری حدود 8 میلیارد دلار اختصاص داده اند؛ از طرفی دیگر توجه به وضعیت آب استان قم به ویژه در حوزه کشاورزی بسیار ضروری است و در این باره باید موضوع اصلاح الگوی کشت و اجرای آبیاری های تحت فشار مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر : ۳۹۲۹۵۹