خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گچساران گزارش می دهد؛

نوزاد کارگر "تلخ آب شیرینی" در «کما »/ بام نفتی تب‌دار کمبودهای پزشکی در بخش نوزادان

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۹۵۳

«نازنین زهرا» نوزاد 19 روزه گچسارانی در حالی از دو هفته گذشته میهمان ناخوانده بخش ویژه نوزادان بیمارستان شهید رجایی " دوگنبدان " مرکز این شهرستان است که این بخش از کمبود متخصص و امکانات لازم رنج می برد.

به گزارش ایلنا از گچساران، پدر این نوزاد که کارگری روستایی و شاغل در بخش پیمانی نفت گچساران است در دیدار با فرماندار و نماینده شهرستان گچساران و با حالتی زار از وضعیت دختر 19 روزه‌اش سخن گفت.

این کارگر روستایی که ترک زبان و اهل روستای تلخ آب شیرین شهرستان گچساران است گفت : فرزندم پس از تولد تا دو سه روز اول قادر به شیرخوردن بود که بر اثر مشکلی در حال حاضر در کما به سر می‌برد.

این پدر متاثر از وضعیت ان .آی. سی یو بیمارستان شهید رجائی شهرستان گچساران گفت: کادر دلسوز پرستاری و پزشکان تلاش خود را انجام داده‌اند اما وضعیت نوزاد من نامشخص است و برای بستری شدن در« ان آی سی یو» شهرستان‌های همجوار، بیمارستان ، موارد پزشکی مورد نیاز اعزام نوزاد بیمار را ندارند.

وی که سراسیمه به دیدن نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به فرمانداری آمده بود در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: چرا یک شهرستان نفتی نظیر کهگیلویه و بویراحمد هنوز هم در بخش نوزادان و اطفال دچار نواقص کالایی و یا نبود متخصص است. من شنیده‌ام به همت دکتر تاجگردون این بخش تجهیز و دستگاه نصب شده است ، چرا هنوز برای این قسمت پزشکی نداریم؟

آقایی با صدایی لرزان خطاب به نماینده و فرماندار گچساران گفت: چرا نازنین زهرای من چشمان آبی‌اش را باز نمی کند؟ امید من برای نجات نوزادم در اعزامش است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران  هم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت : بخش « ان آی سی یو» نوزادان بیمارستان شهید رجایی در حال حاضر فاقد متخصص است و به زودی و در 15 مرداد با آمدن نیروهای دوره دیده و متخصص که در یاسوج دوره می بینند راه اندازی رسمی خواهد شد.

هایده حافظ قرآن گفت: کمبودهای پزشکی این بخش با پیگیری تاج گردون نماینده مجلس، تامین و در اولین فرصت نیروی متخصص به بخش وارد و آماده به خدمت خواهد شد.

وی افزود: وضعیت این نوزاد در دست بررسی است و به دلیل شرایط  نوزاد ، قادر به اعزامش نبودیم که اگرشرایطش تغییر کند ، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .

حافظ قرآن تاکید کرد: هم اکنون این نوزاد از امکانات آی سی یو نوزادان استفاده می کند و در بخش نوزادان دو دستگاه ونتیلاتور ویژه نگهداری این نوزادان وجود دارد و تمام تلاش کادر پزشکی ساماندهی به همه نوزادان بخش است.

به گزارش ایلنا از گچساران، در 2 ساله اخیر در بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رجایی گچساران تغییرات عمرانی و خرید تجهیزات مورد نیاز مراجعه کنندگان ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز