خبرگزاری کار ایران

نماینده گچساران و باشت مطرح کرد:

عزل و نصب‌ها برای عده‌ای مهمتر از تاسیس مراکز فناوری است/ بهره‌برداری صفر از اعتبارات آموزش عالی

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۱۰۴

نماینده گچساران و باشت در مجلس با اظهار تاسف از برخی نگرش ها در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه دانشگاه، اظهارداشت: متاسفانه برای برخی در این استان، عزل و نصب ها مهمتر از تاسیس مراکز فناوری است.

به گزارش ایلنا از گچساران، غلامرضا تاج گردون در نشستی با روسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت:‌ در آموزش عالی کل استان و حوزه انتخابیه‌ام، تنها عوض و بدل شدن مسئولان مورد توجه قرار گرفته و به موارد اصلی مانند جذب اعتبار نمی‌پردازند.

وی افزود:‌ عزل و نصب‌ها از تاسیس مرکز فناوری برای آنها مهمتر شده و هیچکس مطالبه مراکز علمی را ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها دانشجویان و هیات علمی‌ها پیگیر راه‌اندازی مراکز علمی در کهگیلویه و بویراحمد هستند، اظهار داشت:‌ تنها دانشجویان و هیات های علمی که ادامه کار خود را در وجود چنین مراکزی می بینند، پیگیر این موضوع هستند.

بهره برداری صفر از اعتبارات آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد

تاج گردون گفت: سالانه در کشور بیش از 250 میلیون دلار تا 700 میلیون دلار بودجه ، در مجلس شورای اسلامی برای موارد آموزش عالی تعریف می‌شود اما متاسفانه بهره‌برداری از محل اعتبارات آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد صفر است.

وی افزود: برای رفع ضعف‌های عمومی دانشگاه‌ها باید هدفگذاری کرد و با هدفگذاری چهار ساله باید 10 تا 15 هزار شغل ایجاد کرد.

شرمساری از رفتار نخبگان علمی برای درخواست استخدام در شرکت نفت

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اظهار شرمساری خود از رفتارهای برخی نخبگان علمی در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد:‌ نخبه های علمی برای رشد، درخواست استخدام در شرکت نفت و شرکت های عالی دیگری را مطالبه می کنند و این جای شرمساری است.

تاج‌گردون گفت:‌ مطالبه من از توسعه منطقه هدفگذاری بر اساس معیارهای توسعه‌ای بوده اگرچه امکانات ما در حد فقر است و طبق سطح زندگی مردم معضلات زندگی مردم بسیار بالاست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هدف ما رساندن جمعیت دانشجویی از 56 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به 80 هزار نفر آن هم بدون خروجی اشتغالزائی نیست بلکه هدف ما رشد مراکز فن آوری و مرکز رشد است.

تاج گردون با تاکید براینکه با ایجاد مراکز فن آوری و پایلوت پروژه مهم ملی کشور را می‌توانیم در کهگیلویه و بویراحمد بررسی کنیم، یادآور شد:‌ با فقر زدایی و راه‌اندازی نهاد آموزشی رشته فقرزدایی در دانشگاه‌ها در تحقق  اهداف مراکز عالی تحول ایجاد کنیم .

وی گفت:‌ در بخش نخبگان در کشور طبق تعاریف ، در کهگیلویه و بویراحمد محروم هستیم و باید در کنار بخش آموزش عالی این قسمت را پویا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز