خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

شرایط نامساعد جوی باعث لغو سفر خانم ابتکار به ماهشهر شد

سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور به ماهشهر، به علت کاهش شدید دید در فرودگاه این شهرستان لغو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان میزان رطوبت نسبی در ماهشهر صبح امروز به 93 درصد رسید و میزان دید را تا یک هزار متر کاهش داد.

فرماندار ماهشهر گفت: زمانبندی پرواز مناسب انتخاب نشده بود و اگر یک ساعت بعد انجام می‌شد وضعیت مه و رطوبت عادی می شد.

منصور قمر افزود: هواپیمای رئیس سازمان محیط زیست که تا نزدیک فرودگاه ماهشهر آمده بود به تهران برگشت و تا این لحظه سفر ایشان به ماهشهر لغو است.

محمد درویش، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور که ابتکار را در این سفر همراهی می کرد در کانال تلگرامی خود نوشت: متاسفانه بنا به اعلام خلبان، به دلیل کاهش شدید میدان دید در ماهشهر مجبور به برگشت به فرودگاه مهرآباد شدیم. فعلاً همه منتظریم تا وضعیت نهایی اعلام شود. شاید مستقیماً به اهواز برویم و یا شاید وقتی دیگر.

سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان خوزستان یک روزه بود و قرار بود در این سفر وی در آئین حذف واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید، کلنگ زنی واحد پساب صنعتی پتروشیمی بندرامام شرکت و با مدیران صنایع پتروشیمی دیدار کند.

برنامه کاری عصر امروز معاون رئیس جمهور نیز عقد قرارداد طرح جمع آوری گازهای همراه نفت، کلنگ زنی نخستین مدرسه طبیعت در گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان در اهواز اعلام شده بود . ضمن اینکه قرار بود با مجمع نمایندگان خوزستان، تشکل های مردم نهاد نیز دیدار داشته و نشستی هم با مسئولان استان در زمینه ریزگردها داشته باشد .

کد خبر : ۳۹۴۴۴۲