خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

پیش‌بینی خرید 10 میلیون تن گندم از کشاورزان کشور

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۱۶۵

معاون وزیر جهاد کشاورزی از پیش‌بینی خرید 10 میلیون تنی گندم از کشاورزان کشور خبر داد.

به گزارش‌ایلنا در البرز، رئیس‌سازمان‌تحقیقات، آموزش و ترویج‌کشاورزی‌کشور، امروز در جریان برگزاری تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی و ذرت، در مشکین دشت فردیس، گفت: با خرید این مقدار گندم نیاز کشور به این محصول استراتژیک در داخل تامین خواهد شد.

اسکندر زند در ادامه با اشاره به ضرورت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی گفت: در تولید و خودکفایی محصولی نظیر برنج تلاش‌های قابل تاملی شده است و خوشبختانه در تولید این محصول در کشور به موفقیت های قابل اتکایی دست یافتیم.

وی در ادامه با بیان این که امیدواریم برنامه‌های‌اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به طور کامل محقق شود، افزود: در بسیاری از زمینه ها، نظیر پروتئین، تولید مازاد و صادرات داریم، از جمله در زمینه پرورش ماهی در قفس، گام های خوبی برداشته شده و همچنین در زمینه تولید شکر امسال رکورد شکنی کردیم.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت مصرف آب و با بیان این که روش‌های آبیاری قطره ای در اکثر زمین‌های کشاورزی کشور در حال انجام است بر ضرورت استفاده و بکارگیری فناوری های نوین در بخش کشاورزی کشور تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مرکز آموزش عالی و تحقیقات کشاورزی امام خمینی(ره) مشکین دشت فردیس در کاربردی کردن دانش گفت: این مرکز آموزشی و تحقیقاتی چندین سال است که تورهایی را برگزار می کند و پیگیر اقداماتی برای واردات فناوری و معرفی آن به کشاورزان کشور است.

وی در ادامه با بیان این که در زمینه توسعه فناوری و مدیریت بخش کشاورزی کار بسیاری باید انجام شود، خاطرنشان کرد: در این تور آموزشی با همکاری شرکت های بخش خصوصی و دولتی بیش از 240 گونه از ارقام متنوع کشاورزی برای آشنایی بیشتر، نیازسنجی و انتقال دانش تولید این ارقام به کشاورزان و فعالان عرصه کشاورزی ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز