خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انتقال خون کشور در البرز خبر داد:

ایجاد موزه انتقال خون کشور

رئیس سازمان انتقال خون ایران، از ایجاد موزه انتقال خون کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، علی اکبر پور فتح الله، امروز در جریان بازدید یک شرکت صنعت پزشکی در شهرک صنعتی اشتهارد، گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر ایران در راستای تولید دارو از مشتق پلاسما جایگاه جهانی مناسبی  دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های فعال حوزه تولید محصولات خونی در کشور افزود: بازار تولید در ایران نباید تنها متوجه مصرف داخل باشد بلکه هدف‌گذاری‌ها می‌بایست به سمت حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه ایران توانایی مدیریت و تامین نیاز بازار تولید محصولات خونی و پلاسما منطقه را دارد افزود: پلاسمای مازاد در بسیاری از کشورهای در حال توسعه دور ریخته می‌شود، با توجه به توانمندی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشندان کشور در حوزه بازفراوری و تولید محصولات متنوع خونی، ایران می‌تواند به بازار منطقه‌ای محصولات خونی تبدیل شود.

رئیس سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه تنها متولی تولید خون در کشور سازمان انتقال است خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون نگاه ویژه‌ای به بخش تولید دارد و همگام با روزآمد شدن تکنولوژی در کشورهای پیشرفته و صنعتی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به قدمت صنعت پلاسما در کشور خاطرنشان کرد: صنعت پلاسما در حالی از سال 56 در کشور مورد توجه قرار گرفت، که این موضوع  در اکثر کشورهای جهان در آن زمان مورد توجه نبود.

کد خبر : ۳۹۶۷۸۵