خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار مطرح کرد:

پرداخت وام و تسهیلات نمی‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۰۶۷

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فراهم‌شدن اشتغال و رونق اقتصادی از طریق صنعت بزرگ در کوتاه مدت راه حل خوبی برای حل مشکل اشتغال منطقه نبوده و باید در مناطق روستایی صنایع تبدیلی و مکمل را با توجه به مزیت های این مناطق ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان با بیان این مطلب افزود: ایجاد اشتغال با توسل به پرداخت وام و تسهیلات نگاه سنتی به شغل آفرینی بوده که انجام این مهم به ایجاد اشتغال پایدار کمکی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این نگرش باید تغییر کند که تغییر آن نیازمند مداخله فعالانه دولت و همکاری بین بخشی در استان‌ها با بخش خصوصی است، اظهار داشت: مداخله به معنای دخالت دولت در امور نیست بلکه نوع متفاوتی از مواجهه دولت با مسئله اقتصادی و برخورد با آن است.

منصوری پرداخت تسهیلات را به عنوان ملاکی برای اشتغال‌‌زایی ندانست و تصریح کرد: این کار در گذشته انجام شده و اکنون وضعیت طرح های آن مشخص است.

وی افزود: تقویت بنگاه های اقتصادی کوچک فعلی برای توسعه فعالیت ، تولید ، درآمدزایی و اشتغال از جمله برنامه های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال است.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان اشتغال ناقص وجود دارد،اظهار داشت: فراهم شدن اشتغال و رونق اقتصادی از طریق صنعت بزرگ در کوتاه مدت راه حل خوبی برای حل مشکل اشتغال منطقه نبوده و باید در مناطق روستایی صنایع تبدیلی و مکمل را با توجه به مزیت های این مناطق ایجاد کرد.

منصوری اظهارکرد: برای برنامه ریزی در حوزه اشتغال هرمنطقه باید اطلاعات میدانی به دست آورد و براساس آنها برنامه ای با توجه به وجود زیرساخت ها وظرفیت های منطقه اجرا کرد که این مهم باید با ایجاد کمیته های استانی و شهرستانی اقدام شود.

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: علت مهاجرت نیروی کارآزموده و تحصیل کرده ، شکل نگرفتن بخش صنعت در استان ها و سایر شهرهای بزرگ است که باید برای جلوگیری از این معضل اشتغال هایی با توجه به ظرفیت های منطقه تعریف شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در لرستان یک بخش اشتغال زای ناقص بوده و برای تکمیل آن باید صنایع تبدلی و مکمل ایجاد شود، افزود:در راستای در حال اجرا بودن پروژه هایی که در توسعه اشتغال لرستان نقش دارند ، دیروز توافقی در شهرستان دلفان صورت گرفت مشخص شد که جنس مداخله با مسائل اشتغال در این منطقه چگونه باشد.

منصوری افزود: در این جلسه موافقت شد که برای منطقه سلسله و دلفان کارگروه ویژه هماهنگی بین دستگاهی با محوریت فرماندار دلفان ایجاد شود..

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توسعه بخش زنبورداری در منطقه سلسله و دلفان لرستان در دستور کار قرار گرفته به‌طوریکه هفته آینده قرار است یکی از صاحبان صنعت عسل دنیا که ۱۰ درصد سهم بازار دنیا را در اختیار دارد برای سرمایه گذاری در شهرستان دلفان با نماینده مردم این شهرستان در مجلس دیدار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز