خبرگزاری کار ایران

در چهار ماه نخست سال جاری؛

علت ۳۵ درصد آتش سوزی ها اتصال در سیستم سیم کشی برق

در چهارماه نخست سال جاری آتش نشانان و تیم های امداد و نجات بالغ بر ۱۳۲۹ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارایه نمودند.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، در چهارماه نخست سال جاری آتش نشانان و تیم های امداد و نجات بالغ بر ۱۳۲۹ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارایه نمودند.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه در میان آتش سوزی ها، علفزار با ۲۱۳ مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده بیان کرد: آتش نشانان ۱۲ ایستگاه آتش نشانی بالغ بر ۱۷۰ مورد آتش سوزی منزل مسکونی را پوشش دادند که علت بالغ بر ۳۵ درصد این آتش سوزی ها اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

وی با تاکید بر کنترل و بازدید سیستم سیم کشی برق منازل توسط شهروندان تصریح کرد: اکثر سیم های برق این منازل فرسوده است و توان کشش مصرف برق و تجهیزات برقی پرمصرف خصوصا وسایل برودتی در فصل گرما را ندارد این درحالی است که مالکان این ساختمان ها بدون توجه به زیرساخت ها، وسایل جدید برقی را تهیه و وارد مدار می کنند که این امر سبب افزایش توان مصرفی و ایجاد بار اضافی بر روی سیستم های فرسوده سیم کشی برق منازل و نهایتاً اتصالی برق که معمولا با توجه به بافت شهری منطقه و وجود زیر شیروانیهای چوبی موجبات بروز آتش سوزی را فراهم می کند.

وی در ادامه به بیشترین آمار متعلق به حوادث اشاره داشت و گفت: در میان حوادث محبوس شدن در آسانسور با ۸۰ مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه به حادثه فوت یک خانم میانسال در ماه گذشته بعلت نقص فنی آسانسور اشاره کرد و افزود: بعلت نقص فنی آسانسور و باز شدن درب در طبقه چهارم و وجود کابین در طبقه دوم و ورود به داخل چاهک آسانسور متاسفانه شاهد حادثه ناگوار فوت یک بانوی میانسال بودیم.

وی یکی از دلایل نصب آئینه بر دیوار روبروی کابین آسانسور را هشداری به مسافران آسانسور جهت پیشگیری از چنین حوادثی قلمداد کرد و به شهروندان توصیه کرد: قبل از اینکه قدم به داخل کابین آسانسور بگذارند، خود را در آئینه دیده و مطمئن شوند که کابین آسانسور در آن طبقه وجود دارد.

مومنی در پایان به در حال احداث بودن ایستگاه ۱۳ آتش نشانی واقع در بلوار خرمشهر اشاره کرد و افزود: هم اکنون سازمان آتش نشانی  رشت با ۱۲ ایستگاه آتش نشانی در حال خدمت رسانی به شهروندان بوده که خوشبختانه با وجود افتتاح ۳ ایستگاه آتش نشانی در سال گذشته با هدف ارائه و توزیع بهتر و سریع تر خدمات شهری شاهد کاهش میانگین زمان رسیدن به محل وقوع حوادث بودیم.

 

کد خبر : ۳۹۷۲۱۵