خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

طرح آبرسانی به ۲۴روستای لرستان به بهره برداری رسید

با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس، طرح آبرسانی به ۲۴روستای لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علیرضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در این خصوص افزود: برای اجرای این طرح ها ۴۳ میلیارد ریال هزینه شده است و در این طرح چهار هزار و ۲۵۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: طرح آبرسانی روستایی درقالب ۱۰ پروژه و در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، ازنا، پلدختر و دوره چگنی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: میانگین بهره مندی آب شرب روستایی کشور در سال ۸۸ حدود ۷۲ درصد و در لرستان ۶۹ درصدبوده است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین بهره مندی آب شرب روستایی در کشور ۷۸ درصد و در لرستان حدود ۸۱ درصد است که شرکت آبفار لرستان بنا دارد این شاخص را تا پایان سال ۹۵ به ۸۵ درصد برساند.

علیرضا کاکاوند تاکید کرد: همچنین این طرحها در قالب تک روستایی و مجتمع خشکه رود و اسکین بیرانشهر با رویکرد اقتصاد مقاومتی بهره برداری شده است.

 مراسم جهانگیری به صورت ویدئو کنفرانس از طرح های آبرسانی ٢٥٢ روستا در ١٤ استان کشور بهره برداری کرد.

کاکاوند بیان داشت: با توجه به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ۱۸۴ روستای استان در قالب ۴۸ پروژه را برای آبرسانی طی امسال معرفی کرده و کار مطالعات آن ها انجام شده و میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها حدود ۳۰ درصد است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از طرح آبرسانی این ۱۸۴ روستا با جمعیت ۸۶ هزار نفر حدود ۳۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: این پروژه شامل فاز اول افتتاحیه پروژه های اقتصاد مقاومتی استان بوده که با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال اجرا شده است.

کاکاوند افزود: در هفته دولت نیز آبرسانی به ۲۰ تا ۲۵ روستا در قالب اقتصاد مقاومتی دراستان افتتاح می شود.

وی ادامه داد: مابقی این پروژه ها نیز که در حدود ۷۷ پروژه هستند در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

کد خبر : ۳۹۷۲۴۴