خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

زنجان جزو برترین‌ استان‌ها در حوزه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۴۵۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: استان زنجان جزو برترین‌ استان‌ها در حوزه فعالیت‌های دینی، فرهنگی و هنری در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی در زنجان اظهار داشت: همایش کرامت انسانی از منظر رضوی از سری برنامه های چهادرهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که همزمان با دهه کرامت در زنجان اجرا می شود. 

مقدم با بیان اینکه امسال این همایش با استقبال بیشترمحققان روبه رو بود، افزود: 100 اثر به دبیرخانه این همایش در زنجان ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال اشاره کرد و گفت: امسال با هدایت های امام جمعه زنجان نکوداشت آیت اله یکتایی در دستور کار اداره قرار دارد و تا پایان امسال کتاب تاریخچه حوزه های علمیه در 100 سال گذشته منتشر می شود.

وی در ادامه به تشریح مقوله کرامت انسانی پرداخت و یادآور شد: تمام ادیان الهی به بحث کرامت انسانی نگاه ویژه ای داشتند و آن را ارزشمند می دانستند ولی در دین اسلام کرامت انسانی از شاخص‌های مهم انسانیت به شمار می آید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در قرآن کریم هم در رابطه با کرامت، ارزش انسان و آموزه های ائمه سخن بسیار به میان آمده است، افزود: در فصل دوم قانون اساسی کرامت و ارزش گذاری انسان ها از اهداف نظام جمهوری اسلامی اعلام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در دستگاه های دولتی و اجرایی طرح صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در حال پیگیری است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان به خود به انتصاب استاندار زنجان به عنوان رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه وی در دوره استانداری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های ویژه ای داشتند، خاطرنشان کرد: تالار بزرگ شهر زنجان در سفر ریاست جمهوری که تالار بی نظیری است توسط استاندار زنجان به تصویب رسید و امروز در آستانه کلنگ زنی این مجتمع عظیم هستیم و 2 هزار صندلی در این تالار برای همایش های ملی و بین المللی تدارک دیده شده است.

وی به هنرستان هنرهای زیبا با 5 هزار مترمربع که در سال 93 با حمایت استاندار زنجان افتتاح شد، اشاره کرد و گفت: برگزاری دو دوره جشنواره حضرت زینب(سلام اله علیها) به عنوان شکوه شکیبایی با مساعدت های استاندار زنجان محقق شد.

مقدم  با بیان اینکه استان زنجان تنها استانی است که خانه هنرمندان به عنوان زیرمجموعه دولت در آن تشکیل شده است، افزود: حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در اختصاص 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به برنامه های فرهنگی و هنری و دینی در سال های 93 و 94 از دیگر حمایت های استاندار زنجان است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان استاندار زنجان از برنامه های گرمیداشت علما و مفاخران استان حمایت کردند و امسال هم پنجمین دوره برگزار می شود.

مقدم در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری جزو استان های برتر است، ادامه داد: استاندار زنجان به عنوان نایب رئیس بنیاد شعر و ادب آذربایجان منصوب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز