خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه احزاب ایران:

خانه احزاب هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین می آورد

رئیس خانه احزاب ایران گفت:خانه احزاب به تحول و توسعه کشور کمک می‌کند و هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین می آورد تا افراد بتوانند به هر کس که می‌خواهند رأی دهند.

به گزارش ایلنا از رشت، حسن غفوری‌فرد در نشست  هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی گیلان که شامگاه امروز (دوشنبه) در سالن غدیر شهر رشت برگزار شد، با بیان اینکه مردم درباره احزاب ذهنیت منفی دارند، خاطرنشان کرد: قوی‌ترین حزب، حزب توده و وابسته به خارج بود که با عملکرد خود ذهنیت بدی روی مردم گذاشت و منحل شد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه خانه احزاب از دوران دولت اصلاحات تشکیل شد،افزود: اساسنامه خانه احزاب شکل گرفت و اقدام‌های خوبی صورت گرفت اما برخی فعالیت‌های حزبی به اعتماد مردم خدشه وارد کرده است.

وی ادامه داد: خانه احزاب به تحول و توسعه کشور کمک می‌کند و هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین می‌آورد تا افراد بتوانند به هر کس که می‌خواهند رأی دهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امسال سال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است، اظهار کرد: انتخاب تعداد زیادی از اعضای شورا نقطه امید جمهوری اسلامی است.

غفوری‌فردبا با بیان اینکه خانه احزاب باید برنامه داشته باشد و به صورت شفاف با مردم سخن بگوید، بیان داشت: تلاش کرده‌ایم برای احزاب یارانه‌ای در نظر بگیریم زیرا نظام برای حزب ارزش قایل است.

رئیس خانه احزاب ایران بیان داشت: در ایران 186 حزب عضو خانه احزاب هستند.

وی تصریح کرد: امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که بدون ایران مشکل خاورمیانه برطرف نمی‌شود و این امر نشانه قدرت ایران است.

کد خبر : ۳۹۸۸۴۱