خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد:

کردستان در تکاپوی ایجاد شغل از فناوری‌های نوین

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۱۶۸

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: طی دو سال آینده در راستای طرح تکاپو 6 هزار شغل در استان کردستان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا از کردستان، علی ربیعی در نشست برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو)  با بیان این مطلب افزود: در حال‌ حاضر در ازای هر یک درصد رشد، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود که اگر رشد اقتصادی 5 درصدی تا پایان سال محقق شود، اشتغالزایی قابل توجهی را در این سه بخش شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح "تکاپو" در کشور در فاز اول در استان کردستان با علاقه‌مندی استاندار کردستان اجرا می‌شود، یادآوری کرد: در فاز بعدی این طرح را در استان‌های البرز، مازندران، گرگان و یزد اجرایی کنیم و در یک بازه زمانی مشخصی به کل استان‌های کشور گسترش دهیم. 

ربیعی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از تولیدات صورت گرفته در کردستان به بازار هند و پس از آن به بازارهای جهانی راه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای انستیتوهای مختلفی برای بخش ICT استان کردستان شکل گرفته است. مثل انستیتوی بازی تا کنار پارک‌های علم و فن‌آوری افراد فوق تخصص را توانمند کنیم.

وزیر کار تصریح کرد:  مهم‌ترین هدف ما هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی بوده و الگوی کار کردستان به شمار می‌رود. امیدواریم که الگوی کار در این 6 استان نیز به تمام استان‌های کشور  سرعت یابد و اهداف اشتغال را محقق کند.

وی به تلاش‌های دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای به این اندازه کارشناسی شده و سخت‌کوشانه در حوزه اشتغال تلاش نشده بود و با کمک مسئولان طرح‌های اشتعال‌زایی به طور دقیق دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز