خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

توسعه پایدار باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۳۵۵

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر توسعه پایدار به عنوان اولویت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شهیندخت مولاوردی صبح امروز در سی و چهارمین مسابقات فرهنگی- هنری دختران دانش‌ آموز سراسر کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور، گفت: توسعه پایدار، توسعه فرهنگی است که باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی افزود: رابطه مستقیم و تنگاتنگ بین توسعه پایدار و گسترش آموزش و پرورش وجود دارد؛ توسعه‌ای که از ذهن‌ ها شروع می‌شود و تا زمانی که تغییر باورها بوجود نیاید جامعه برای پیشرفت حرکت نمی‌کند.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد: این سند باید برای ارتقاء عدالت آموزشی در بین دختران به کمک بیاید و انتظار می رود با اجرای برنامه ششم توسعه شاهد عملی شدن عدالت آموزشی بین زنان و مردان باشیم.

خانم مولاوردی افزایش پوشش دختران بازمانده از تحصیل را از دیگر برنامه‌ های دولت دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی مسائل فرهنگی در کشور اجازه تحصیل دختران را نمی‌دهد و تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.

وی ادامه داد: بخش های ارتقاء کیفیت مطالب درسی و همچنین خلاقیت و گسترش خلاقیت در بین دانش‌آموزان از دیگر مشکلات آموزشی است که باید برای رفع آن برنامه‌ ریزی شود.

مولاوردی همچنین با گرامیداشت 26 مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و گرامیداشت یاد شهدا و آزادگان هشت سال دفاع مقدس گفت: برگزاری چنین رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری دختران این سرزمین و برگزاری اینگونه رقابت‌ها برای دانش‌آموزان با هدف آماده شدن برای حضور در صحنه های جامعه و حضور در صحنه‌ های سرنوشت‌ساز کشور است.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این جشنواره در خراسان رضوی افزود: امام رضا(ع) الگوی گفت‌ و گو و آزاداندیشی در جهان اسلام است و باید با معرفی بیشتر ایشان بتوانیم ارزش‌ ها را در جامعه گسترش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز