خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خواستار شد:

تخصیص اعتبار ویژه برای درمان اتباع بیگانه در بودجه سال ۹۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخشی از عقب افتادگی بیمارستان‌های استان کرمان به دلیل دیده نشدن منبع برای درمان اتباع بیگانه است، گفت: باید نمایندگان استان حداقل برای بودجه سال 96 در زمینه افاغنه به ما کمک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان که با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از عقب افتادگی بیمارستان‌های استان کرمان به دلیل دیده نشدن منبع برای درمان اتباع بیگانه است، افزود: .باید فکری در این زمینه بشود لذا لایحه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که با تاخیر به جلسه دولت می‌رسد و حداقل این است که باید این هزینه ها در بودجه سال 96 دیده شود.

وی درباره کمبود پزشکان متخصص تصریح کرد: در رشته‌های رادیولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب در کشور با مشکل پزشک متخصص روبرو هستیم ضمن آنکه نیاز به 700 متخصص مغز و اعصاب در کشور داریم این در حالی است که سالانه 60 نفر فارغ التحصیل از این رشته می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار باید در زمینه مشکلات نیروی انسانی استان کرمان با رییس سازمان اداری و استخدامی صحبت کنند و یکسری موارد وجود دارد که خیلی از نیروها در حال بازنشستگی هستند و طبق قانون به ازای هر شغل موثر باید یک نفر استخدامی بدهند.

قاضی زاده هاشمی به وضعیت آمبولانس‌های استان کرمان نیز اشاره کرد گفت: تا پایان دولت سعی می‌کنیم 70 درصد آمبولانس‌هایی که در استان کرمان مشکل دارند، جایگزین کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که اگر بتوانید این آمبولانس‌ها را از منطقه ویژه وارد کنید، هزینه 50 دستگاه را وزرات بهداشت متقبل خواهد شد.

وی افزود: حدود یک هزار آمبولانس در منطقه ویژه وجود دارد که طبق برنامه زمان بندی تا فروردین‌ماه سال 96 وارد کشور شده و در سراسر استان‌های کشور توزیع خواهند شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نبود پزشک عمومی در روستاها نیز تصریح کرد: نباید در روستاها با کمبود پزشک عمومی مواجه باشیم، مگر در جایی که طبق قانون نمی توانیم در آنجا خانه بهداشت بسازیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: برای جنوب استان کرمان نیز سعی می‌کنیم سهمیه ویژه نیروی متخصص را اختصاص دهیم و در شهرستان‌های قلعه گنج و کهنوج نیز اگر نیرویی تعهد بدهد که در این منطقه بماند، نامه خواهیم داد که بدون آزمون دوره‌های تخصص و فوق تخصص را در کرمان یا تهران بگذارنند.

وی با اشاره به اینکه بهداشت کار سختی است و تغییر فرهنگ و رفتارسازی است، تاکید کرد: بیمارستان باهنر کرمان تا پایان دولت تدبیر و امید و حداکثر تا فروردین آماده بهره برداری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان جیرفت باید کار ویژه و اساسی صورت بگیرد، افزود: دولت و مجلس دست به یکی کرده‌اند و اجازه تعریف هیچ پروژه‌ای را نمی‌دهند و این مشکل مشترک همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه طرح‌های نیمه‌تمام است و به همین علت می‌گویم باید فکر جداگانه‌ای برای شهرستان‌های استان کرمان برای احداث بیمارستان شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به استیجاری بودن پایگاه‌های اورژانس و مراکز بهداشتی استان کرمان اظهار کرد: 50 درصد اعتبارات برای همه مراکز بهداشتی و پایگاه‌های اورژانس و استان را که باید از جنوب و شرق استان آغاز شود، پرداخت می‌کنیم و مابقی اعتبار را دانشگاه، استانداری و خیران تعهد کنند.

کد خبر : ۴۰۱۸۷۲