خبرگزاری کار ایران

معاو وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

سرمایه‌گذاری بیش از 700 میلیارد تومان در حوزه آب و خاک ایلام

معاون وزیر جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری بیش از 700 میلیارد تومان در حوزه آب و خاک استان ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، علی مراد اکبری در نشست بررسی روند احیای اراضی کشاورزی استان ایلام گفت: با تلاش و پیگیری های استاندار ایلام بیش از 700 میلیارد تومان در حوزه آب و خاک این استان برای توسعه کشاورزی سرمایه گذاری شده است.

اکبری به اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی در کشور اشاره کرد و افزود: 250 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که سهم استان ایلام از این مقدار10درصد یعنی بیش از 25 میلیارد تومان است.

وی گفت: مدیران استان باید از این اعتبار برای اجرایی شدن طرح 50 هزار هکتار از محل 550 هزار هکتار اراضی دشت های ایلام و خوزستان و همچنین 40 هزار هکتار در بحث رودخانه های مرزی استفاده کرده و این طرح ملی را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به اجرای طرح 50 هزار هکتاری احیای اراضی استان ایلام گفت: مشکلات و نواقصی در شبکه اصلی و بالادست این طرح وجود دارد که باید به سرعت رفع شود.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اهداف اجرای این طرح را افزایش 18 میلیون متر مکعبی ظرفیت منابع آبی استان و برگشت آب به چرخه کشاورزی عنوان کرد چرا که ذهکش ها بصورت عمودی عمل می کنند که باعث می شود آب به شبکه بازگشته و چرخه کشاورزی دوباره شکل گیرد.

کد خبر : ۴۰۱۹۲۴