خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان فارس مطرح کرد:

توسعه یافتن صنعت گوهرسنگ‌ها در استان فارس

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس از برگزاری نشست کمیته پژوهش کارگروه توسعه صنعت گوهر سنگ‌ها در استان فارس خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، زهرا الحمدی اظهار گفت: کار گروه توسعه صنعت گوهر سنگ‌ها امسال و با توجه به نامگذاری سال 2016 از سوی سازمان یونسکو و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تشکیل شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را ارتقاء سطح کیفی اشتغال و درآمدزایی و صادرات صنایع دستی دانست و گفت: این نشست تخصصی به دبیری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در حوزه معاونت امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تشکیل شد.

الحمدی افزود: پیش‌نویس توسعه صنعت گوهر سنگ‌ها توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس و دانشکده علوم زمین دانشگاه شیراز تهیه شده و تهیه جدول استراتژی و برنامه راهبردی صنعت گوهر سنگ‌ها در قالب 4 کمیته فرعی پژوهش، آموزش، نیروی انسانی و مواد اولیه از جمله مصوبات این نشست بود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس گفت: جلسه کارشناسی کمیته آموزش با حضور دستگاه‌های مرتبط در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس برگزار شد که نتیجه این جلسات منجر به بازنگری استانداردهای آموزشی در حوزه گوهر سنگ‌ها بود.

الحمدی خاطرنشان کرد: دومین کمیته کارگروه توسعه صنعت گروه سنگ‌ها با هدف پژوهش، با حضور نمایندگانی از استانداری فارس، اتحادیه صنعت طلا و جواهرات استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل زمین شناسی، اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم زمین دانشگاه شیراز تشکیل جلسه داد.

کد خبر : ۴۰۱۹۵۳