خبرگزاری کار ایران

علی صوفی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

حمایت قطعی اصلاح طلبان در انتخابات 96 از روحانی

اصلاح طلبان قطعاً همانند سال 92 از آقای روحانی به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات حمایت خواهند کرد و هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد.

علی صوفی در حاشیه  سفر به شهرستان تالش در گفتگو با خبرنگار ایلنا و در بیان نظر خود در خصوص جدا شدن کاندیداهایی که با  لیست امید وارد مجلس شده اند و در نهایت  به فراکسیون مستقل اعتدال پیوستند تصریح کرد: حضور در فراکسیون ها به تشخیص خود نماینده مجلس است، منتهی یک سری فعل و انفعالاتی در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که از جمله آن  لیست امید بوده که به جریان اصلاح طلبی و حامیان دولت منتسب است.

وی با بیان اینکه پس از ائتلافی که اصلاح طلبان با حزب اعتدال و توسعه داشتند، برخی از کاندیداها علی رغم  سابقه  اصولگرایی  با اصرار و با عنوان اینکه حامی دولت هستند در لیست امید قرار گرفتند افزود:خیلی از این نامزدها میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند که در آن متعهد شدند که در مجلس عضو و تابع تصمیمات فراکسیون امید باشند.

صوفی با اشاره به اینکه نمایندگان حق دارند عضو هر فراکسیونی که می خواهند باشند، افزود: باتوجه به سبقه و پیشینه ای که وجود داشته، تعهدی برای نمایندگان لیست امید به وجود آورد که انتظار می رفت به تعهدات خود پایبند باشند.

 وی خاطرنشان کرد: این نمایندگان در بدو امر و در انتخاب رئیس مجلس تعهدات خود را شکسته و از کاندیدای لیست امید اعلام حمایت نکردند و سپس نیز فراکسیون مستقل اعتدال را تشکیل دادند که این کار از نظر اخلاقی و اصول سیاسی کار پسندیده ای نیست.

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه به دلیل ضعف های تشکیل لیست امید، فراکسیون امید در بدو امر غافل گیر شده و نتوانست از عهده رقابت برآید, ادامه داد: این ضعف ها به دلیل محدودیت های پیش آمده و رد صلاحیت های گسترده صورت گرفت.

استاندار سابق گیلان ابراز امیدواری کرد فراکسیون امید در آینده تقویت شده و به قوی ترین فراکسیون در مجلس تبدیل خواهد شد.  

صوفی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در انتخابات 96 از آقای روحانی حمایت می کنند یا به گزینه های دیگری هم فکر خواهند کرد گفت: اصلاح طلبان قطعاً همانند سال 92 از آقای روحانی و به عنوان رئیس جمهور منتخب جریان اصلاحات حمایت خواهند کرد و هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: در انتخابات آتی هیچگونه رقابت درونی را در بدنه  اصلاحات شاهد نخواهیم بود.

صوفی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان تالش بیان داشت: در شهرستان تالش هم مانند بقیه  نقاط کشور رقابتی صورت پذیرفت و شمارش آرا نامزد پیروز را مشخص کرد.

وی افزود: در شهرستان تالش هم با  قاعده حذف کاندیداهای اصلی اصلاح طلبان مواجه بوده و رقابتی را که با حضور همه کاندیداها می توانست شکل بگیرد در این شهرستان صورت نپذیرفت.

این فعال اصلاح طلب در پایان با بیان اینکه  از همه حامیان جریان اصلاح طلبان در سراسر کشور مخصوصاً در شهرستان تالش می خواهیم تا در همچنان در صحنه حضور داشته باشند و مردم را به حضور در پای صندوق های رای تشویق کنند، تاکید کرد: نباید امید مردم تبدیل به یاس شود و همواره باید امید در جامعه وجود داشته باشند که با این مهم می توانند سرنوشت خودشان را  با حضور در پای صندوق های رای تعیین کنند.

کد خبر : ۴۰۲۰۸۶