خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد:

فروش 860 هزارتن سوخت به کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون 860 هزار و 700 تن سوخت به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس عرضه شده است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی‌سعیدی پور گفت: در این مدت 100 کشتی از بندر نفتی خلیج فارس در مجتمع بندری شهید رجائی سوخت گیری کرده اند.

سعیدی پور افزود : نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین سوخت‌های عرضه شده به کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است.

وی  پیش‌بینی کرد تا پایان سال 3 میلیون تن سوخت از بندر نفتی خلیج فارس به کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز فروخته شود.

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: درآمد زایی سالانه 3 میلیارد دلاری و اشتغال زایی برای هزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ(فروش سوخت در دریا) در بنادر هرمزگان است.

سعیدی پور گفت: لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که در کمترین زمان به کشتی ها سوخت رسانی می شود. 

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: سهم سوخت رسانی بندر نفتی خلیج فارس از 5 درصد در سال 86 به 20 درصد در سال 95 افزایش می یابد.

بندر نفتی خلیج فارس با 9 پست اسکله به طول هزار و 200 متر و آبخور 7 و نیم متر 320 هکتار وسعت دارد و هم اکنون این بندر بین 200 بندر سوخت رسان جهان جایگاه یازدهم را دارد. 

این بندر در 29 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت فرآورده های نفتی فعال است.

کد خبر : ۴۰۳۶۶۸