خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور :

زنجان جزو ۹ استان تک رقمی کشور در نرخ بیکاری است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: نرخ بیکاری در استان زنجان تک رقمی است و همین موجب شده است تا استان در لیست استان‌های تک رقمی کشور به لحاظ نرخ بیکاری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، امروز(3 شهریور) در مراسم تودیع و معارفه استاندار زنجان اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت امسال شاخص و عملکرد سه ساله دولت در قالب کتابی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان 11.4 درصد درسال 92 بود که با برنامه ریزی در حوزه اقتصادی کشور امروز نرخ بیکاری استان به 9.5 درصد رسید، ادامه داد:در بحث تورم که جهت گیری دولت برای کاستن از نرخ تورم بود نیز گام های بلندی برداشته شد.

انصاری نرخ تورم استان را 4 درصد بیش از متوسط کشوری در سال 92 اعلام کرد و  گفت: در حال حاضر 2 درصد از نرخ تورم کاسته شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: این موفقیت‌ها مرهون زحمات فعالان اقتصادی است که توصیه‌های دولت را عملی کردند و در نرخ بیکاری جزو 9 استان تک رقمی کشور هستیم.

وی به حوزه ایجاد امنیت و آرامش در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از مناسب ترین شاخص‌ها در زمینه امنیتی کشور فضای آرام بین مسوولان استان بود.

انصاری با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در این استان بدون مشکلی اجرا شده است، گفت: در استان زنجان برنامه‌های خوب و باشکوهی در تمام حوزه‌ها داشتیم.

وی شتاب بخشیدن به توسعه صنعتی استان را یکی از مطالبات مردم استان اعلام کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری صنعت 2 هزار و 900 میلیارد تومان در سال 92 بود که در هفته دولت امسال به 5 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه درتوسعه صنعتی به رتبه 13 کشور رسیدهایم، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی 314 واحد صنعتی در طول 8 سال منتهی به سال 92 تعطیل شدند که در این سه سال 72 واحد تعطیلی شدند و 50 واحد از واحدهای تعطیلی فعال شد.

به گفته انصاری، 820 واحد صنعتی استان برای استفاده از تسهیلات بانکی معرفی شده‌اند.

وی به حل مشکلات پروژه‌های وعده داده شده دولت قبل اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها در هفته دولت آغاز می‌شوند.

کد خبر : ۴۰۴۲۶۶