خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری در کرج خبر داد:

محصولات بیوتکنولوژی ایران به اروپا صادر می شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۴۴۳

معاون علمی فناوری رییس جمهور از صدور محصولات بیوتکنولوژی ایران به اروپا خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، سورنا ستاری امروز در بازدید از یک شرکت دارویی در منطقه گرمدره کرج با بیان این که تولید محصولات بیوتکنولوژی بیش از ۴۰ درصد سودآوری دارد گفت: دولت تلاش می کند تا کسب و کارهای نوین در کشور توسعه یافته و تقویت شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حوزه بیوتکنولوژی ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گزاری و تولید محصول دارد گفت: موضوع تجاری سازی محصولات به جد در در دستور کار قرار دارد و در همین راستا در دو سال اخیر صادرات این نوع محصولات با جدیت بیشتری دنبال شده است.

وی در ادامه با بیان این که بیش از ۹۸ درصد داروهای تولید شده در داخل کشور مربوط به بخش بیوتکنولوژی ست افزود: از گذشته تا به اکنون دانشجویان و انجمن های علمی فراوانی در این حوزه  مشغول به فعالیت هستند و دستاوردهای ارزشمندی در این موضوع توانستند کسب کنند.

وی در ادامه با بیان این که داروهای بیوتکنولوژی خارجی دارای قیمت و ارزش افزوده بالایی هستند، خاطرنشان کرد: با تولید این قبیل داروها در داخل کشور قیمت برای مصرف کننده تا میزان یک هفتم کاهش می یابد و صرفه اقتصادی بالایی برای مردم و کشور بدنبال خواهد داشت.

ستاری در ادامه با بیان این که استان البرز در حوزه تولید داروهای بیوتک شرکت های بزرگ داروسازی را در خود جای داده است گفت: در حال حاضر بزرگترین شرکت های دارو سازی کشور در این استان واقع هستند و این بخش، پتانسیل اقتصادی و اشتغال زایی  بالایی برای استان ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های بالای سرمایه گذاری حوزه بیوتکنولوژِی در بخش تجهیزات و دارو، افزود: به تازگی ۵ نوع دارو به کشورهای روسیه و قزاقستان صادر و در مجموعه سی ای اس ثبت شده است.اکنون ۹ دارو در عراق در حال ثبت است و به کشورهای اطراف نیز صادرات انجام می شود همچنین در دو ماه اخیر توافق نامه هایی در این رابطه برای ایجاد سایت مشترک در مالزی و ترکیه منعقد شده است.

وی در ادامه با بیان این که تاکنون با این فضا و بستر در موضوع صادرات آشنایی نداشتیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیگیری این موضوع برای شرکت های ما هم کاملا جدی شده است.

ستاری در ادامه با بیان این که نیازمند رعایت استاندارد های خاص صادرات محور در این بخش هستیم است گفت: میزان افزایش حجم صادرات در این حوزه،  نشان دهنده بازار فوق العاده صادراتی در داخل و خارج از کشور است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح های دانش بنیان، از فعالیت صندوق جدیدی با عنوان صندوق "زیست فناوری" برای حمایت از محصولات بیوتکنولوژیک و زیست فناورانه خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز