خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت انجام شد؛

افتتاح دانشکده داروسازی مشهد با حضور وزیر بهداشت

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۵۸۹

دانشکده داروسازی مشهد همزمان با هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آئین بهره برداری از این پروژه گفت: 97 درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تهیه می شود و ایران در این زمینه به مرز خودکفایی رسیده است.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: وضعیت صنعت داروسازی کشور یکی از صنایع پیشتاز در حوزه سلامت است و با ساخت و تهیه داروهای مختلف در کشور از ورود 350 میلیون دلار دارو خارجی جلوگیری کنیم.

وی افزود: در دولت یازدهم، 11 میلیون نفر بیمه شدند و از خدمات درمانی و سلامت بهره می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشکده داروسازی مشهد در 4 بلوک در زمینی به مساحت 24 هزارو 975 مترمربع در مدت یکسال ساخته شده است.

دکتر مصطفی محرابی بهار افزود: این دانشکده با بیش از 18 هزار متر مربع در4 طبقه و 411 هزار میلیارد ریال اعتبار ساخته شده وبه بهره برداری رسیده است.

وی گفت: همزمان با هفته دولت۳۲ طرح آموزشی، بهداشتی، درمانی و خدماتی به بهره برداری می رسد.

دکتر محرابی بهار افزود: احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی باخرز، توسعه و بازسازی بلوک زایمانی بیمارستان امام رضا(ع)، توسعه و بازسازی بلوک زایمانی بیمارستان امام خمینی(ره) ، بازسازی بلوک زایمانی بیمارستان های ثامن الائمه(ع)، حضرت ولی عصر (عج)، شریعتی، خاتم الانبیاء(ص)، بیمارستان ۲۲ بهمن و توسعه و بازسازی بلوک های زایمانی بیمارستان های قائم(عج) ، شهید هاشمی نژاد از جمله این طرح ها است.

او گفت: وی بازسازی بخش های بستری بیمارستان های شهید هاشمی نژاد و طالقانی و بازسازی و بهره برداری از مرکز بهداشتی درمانی شهید جمشیدیان طرقبه، بازسازی و بهره برداری از مرکز بهداشتی درمانی شاندیز، بازسازی پایگاه سلامت چهارده معصوم، بازسازی پایگاه سلامت التیمور، بازسازی بخش جراحی یک بیمارستان امید و بازسازی بخش سی تی اسکن بیمارستان شریعتی را از دیگر طرحهای به بهره برداری رسیده است رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این طرح ها در مشهد، باخرز، درگز، چناران، بردسکن، تایباد، خواف، طرقبه و شاندیز به بهره برداری رسید و برای اجرای این طرحها از محل اعتبارات ملی، استانی و منابع داخلی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در مراسم افتتاح دانشکده داروسازی مشهد، رشیدیان استاندار خراسان رضوی و مدیران اجرایی استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز