خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد عنوان کرد:

جامعه ما به کنسرت‌ها احساس نیاز می‌کند/ دنبال ایجاد فضای باز فرهنگی هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۱۰۶

تولید فیلم و موسیقی خوب آرامش‌بخش و امیدبخش خواست جامعه است و این موضوع نشان می‌دهد جامعه به آن احساس نیاز می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی جنتی عصر امروز در جمع اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه گیلان در مجتمع فرهنگی- هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت از حضور در استان زرخیز گیلان ابراز رضایت کرد.

جنتی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به گیلان گفت: سابقه تمدنی گیلان ایجاب می‌کند توجه بیشتری به این استان شود و هنر به عنوان انتقال فرهنگ نیازمند توجه ویژه است.

وی با تصریح بر اینکه به هنر باید با نگاه انتقال فرهنگی نگریسته شود، ادامه داد: سال گذشته در ونیز یک نمایشگاه نگارگری ایران گذاشته شد و آثار ایرانی در معرض دید عموم قرار گرفت.

جنتی با اشاره به اینکه فیلمی که در اسکار جایزه می‌گیرد برای ملت ایران افتخارآفرین است، افزود: هزاران جلد کتاب فرهیختگان ایرانی تاکنون به زبان‌های مختلف دنیا منتشر شده است.

وی اضافه کرد: دیوان حافظ به زبان صربستانی منتشر شده و تمام تلاشی که بدخواهان برای ایران‌هراسی می‌کنند هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در عید نوروز از فرهنگ ایران تعریف می‌کند، گفت: چنین سرمایه‌هایی داریم و انباشت این سرمایه‌ها در استان گیلان است.

وی اظهار کرد: از ابتدای دولت روحانی در وزارت ارشاد دنبال ایجاد فضای باز فرهنگی و تقویت وفاق ملی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

جنتی فعالیت رسانه‌ها در دولت‌یازدهم را با آزادی در چارچوب قانون دانست و یادآور شد: در تلاش هستیم تا به عنوان دستگاه فرهنگی نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنیم.

وی ایجاد نشاط و امید در جامعه را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ملت‌ها با امید زنده هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری کنسرت‌های موسیقی، افزود: تولید فیلم و موسیقی خوب آرامش‌بخش و امیدبخش خواست جامعه است و باید به این خواست جامعه پاسخ دهیم.

وی گفت: کنسرت‌های موسیقی سنتی و پاپ در بعضی از اجراها به صورت رسمی ١٥٠ هزار تومان بلیت فروشی می‌کنند و غیر رسمی نیز ٢٥٠ هزار تومان بلیت به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد جامعه به آن احساس نیاز می‌کند.

وزیر ارشاد با تصریح بر اینکه ٨٠ رایزن فرهنگی در کشورهای مختلف داریم که فرهنگ ایران را در جهان ترویج می‌کنند، افزود: مد و لباس یکی از ضرورت‌های جامعه بوده و باید لباس‌های محلی و اسلامی را ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال روی گفتمان‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنیم، گفت: مجوز نشریات ظرف سه ماه صادر می‌شود و هر قدر نشریات وزین داشته باشیم نشان‌دهنده ارتقای فرهنگی جامعه است.

جنتی عدالت فرهنگی را از برنامه‌های وزارت‌ارشاد دانست و گفت: ٢٠ درصد از اعتبارات به شهرستان‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یارانه مطبوعات با همفکری اصحاب رسانه مشخص شده و پرداخت می‌شود، گفت: عدالت فرهنگی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به ده‌ها نشریه  مجوز دادیم اما پس از یک سال نتوانستند منتشر کنند و طبق قانون مجوز آنها لغو شد.

وی با تصریح بر اینکه در نشریات هیچ رانتی به موافقان و مخالفان دولت نمی‌دهیم، یادآور شد: یارانه تنها به مطبوعات بخش‌خصوصی پرداخت می‌شود و به مطبوعات وابسته دولتی یارانه پرداخت نمی‌شود.

جنتی از واگذاری نمایشگاه‌ها به بخش‌خصوصی خبر داد و متذکر شد: آمادگی داریم برگزاری جشنواره‌ها را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ٤٠ مورد از اختیارات وزارت ارشاد به استان‌ها واگذار شده، یادآور شد: کتابخانه مرکزی رشت ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از بالغ بر یک دهه پیش در حال ساخت است و باید فکری برای آن شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: امسال ٧ هزار و ٥٠٠ واحد کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی تسهیلات دریافت می‌کنند و پرداخت وام به چاپخانه‌ها باید در این قالب انجام شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز