خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

مردم کردستان گفتمان توسعه را پذیرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۱۰۹

استاندار کردستان از پذیرش گفتمان توسعه توسط مردم و تبدیل آن به یکی از مباحث اصلی میان نخبگان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه در طول سه سال گذشته کردستان مسیرخود برای رسیدن به توسعه را پیدا کرده، گفت: مردم استان قبول کرده‌اند از اقتصاد معیشتی صرف خارج و در اقتصاد ملی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: با توجه به در دست تدوین بودن برنامه ششم توسعه و شناخت و برنامه‌هایی که وجود دارد راه توسعه کردستان بیش از پیش هموار شود.

زاهدی در ادامه با بیان اینکه امنیت پایه و اساس هر مبحث توسعه‌ای است، اظهار داشت: با تلاش اعضای شورای تامین استان و همدلی و همراهی مردم  امروز کردستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

استاندار کردستان با برشمردن عمده اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید در کردستان خاطرنشان کرد: علی رغم مجموعه مشکلات و کاهش شدید اعتبارات دولتی کارهای بسیار خوبی برای توسعه و آبادانی کردستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به اذعان اهل فرهنگ و هنر در هیچ دوره‌ای به اندازه این دولت در حوزه مسایل و برنامه‌های فرهنگی کار نشده، یادآوری کرد: رورزی نیست در نقطه‌ای از استان کردستان شاهد برگزاری یک برنامه عمده فرهنگی در بخش‌های مختلف نباشیم که برگزاری دو دوره جشنواره فرهنگ و هنر اقوام در سنندج نمونه‌ای از آنها است.

زاهدی اضافه کرد: در راستای شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کردستان به دیگر نقاط کشور تاپایان سال سه برنامه هفته فرهنگی در انزلی، تهران و جزیره کیش برگزار خواهد شد.

مقام عالی دولت در کردستان به اقدامات صورت گرفته در مسایل عمرانی و زیربنایی نیز اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته تاکنون 480 کیلومتر راه روستایی و 120 کیلومتر راه بین شهری با 350 میلیارد تومان اعتبار احداث و به بهر برداری رسیده است.

زاهدی افزود: در طول همین مدت 600 کیلومتر روکش آسفالت با صرف هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه  در دولت تدبیر و امید 900 کیلومتر خطوط برق رسانی ،23 هزار انشعاب گاز  در روستاها و 355 پروژه گازرسانی در سطح استان به بهره برداری رسیده، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته هزارو 700 میلیارد تومان در حوزه تامین و انتقال آب هزینه کرده است.

استاندار کردستان یادآوری کرد: تاکنون نیز به میزان 695 میلیارد توان در حوزه آب وسد سازی برای استان از دولت مصوبه گرفته‌ایم و همچنان در حال رایزنی برای افزایش این میزان هستیم.

زاهدی بهره‌برداری از هزار و 865 پروژه کشاورزی، اعلام مرز سیرانبند بانه به عنوان مرز رسمی، جذب 5 سرمایه‌گذار خارجی و سرمایه‌گذاری 800 میلیاردی در حوزه فناوری اطلاعات را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم خواند و اضافه کرد: در حوزه فناوری اطلاعات وبا این میزان سرمایه گذاری ظرف مدت دو سال برای 6 هزار نفر به صورت مسقیم و برای بیش از 18 هزار نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به موفقیت‌های حوزه ورزش در استان نیز گریزی زد و اظهار داشت: در طول این مدت ورزشکاران کردستانی موفق به دریافت 677 مدال رنگارنگ در مسابقات گوناگون شده‌اند و در همین مدت 30پروزه ورزشی بهره برداری شده است.

زاهدی بهره‌برداری از 125 پروژه مدرسه‌سازی در مناطق مختلف استان را نیز از قلم نینداخت و اضافه کرد: تجهیز مرز رسمی باشماق، پیگیری راه‌اندازی کارخانه‌های لاستیک‌سازی، سیمان پتروشیمی، زنجیره فولاد و احداث پالایشگاه تنها بخش از تلاش‌های انجام شده برای عمران کردستان در دولت یازدهم است.

وی در پایان گفت: مجموعه خدمات دولت در سه سال گذشته تا پایان هفته در کتابچه ای بصورت کامل منتشر و در دسترس عموم قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز