خبرگزاری کار ایران

مهدی زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی شیخ تحریم شکن است

رئیس ستاد جوانان و نخبگان فناور کشورهای اسلامی گفت: بدون تردید برجام یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی بین‌المللی بود. اگر چه دلواپسان این دستاورد مهم را بی‌فایده خواندند.

 کامبیز مهدی‌زاده به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا به بهانه‌های مختلف به بررسی عملکرد دولت‌ها پرداخته شود. اما ظرف هفته‌ها و ماه‌های اخیر به قدری فشار و حملات از سوی مخالفان دولت زیاد بوده که کار برای دولت مشکل شد. بعد از شکست سنگین اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتظار چنین رفتارهایی دور از ذهن نبود. چراکه اصولگرایان و دلواپسان به این واقعیت رسیدند که محبوبیتشان نزد مردم بسیار کم رنگ شده و با تخریب و تضعیف دولت سعی کردند که چهره خود را بازیابند.

وی‌ادامه داد: باید سوال شود که آیا به راستی اصولگرایان فراموش کرده‌اند که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که بنده دولت را تایید و حمایت می‌کنم؟ پس چرا بازهم بجای حمایت از دولت تدبیر و امید به تخریب دولت دست می‌زنند؟ براستی این افراد بدنبال منافع ملی هستند یا منافع شخصی خود؟ در سه سال گذشته دولت حسن روحانی فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته اما بی‌شک نقطه قوت دولت در سیاست خارجی را نمی‌توان منکر شد که البته با موانع و دشواری های بسیاری همراه بوده است.

رئیس ستاد جوانان و نخبگان فناور کشورهای اسلامی با اشاره به سرانجام برجام بیان کرد: براستی که روحانی شیخ تحریم شکن است و در این حوزه که با موانع و دشواری‌های بسیاری همراه بود توانست برجام را به فرجام برساند. بدون تردید برجام یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی بین‌المللی بود. اگر چه دلواپسان این دستاورد مهم را بی‌فایده خواندند، اما نباید فراموش کنیم که سه سال پیش در چه وضعیتی بودیم. تولید نفت به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده بود، کشتی‌های نفتکش ما قدرت پهلو گرفتن در بنادر دیگر را نداشتند، نفتکش‌های ما با مشکلات بیمه مواجه بودند و نمیتوانستند با پرچم جمهوری اسلامی ایران تردد کنند و عظمت این مردم را به جهانیان نشان دهند. برای جابجایی پول‌هایمان به مشکل اساسی برخورده بودیم و کشورهای اروپایی از پرداخت پول نقد به ما تفره میرفتند.

وی در پایان یادآور شد: بدون تردید دولتمردان باید سعی بیشتری کنند و ملت بزرگ ایران را در جریان دستاوردهای برجام قرار دهند و صریح و روشن به مردم بگویند که اگر برجام نبود چه مشکلاتی می توانست برای کشور بوجود آید. اما در حوزه اقتصاد به نرر اینجانب دولت می‌توانست بهتر از این عمل کند. اما با تمامی این موارد دولت تدبیر و امید توانست تورم را کنترل نماید و رشد منفی اقتصادی دولت قبل را مثبت کند. به باور من در مجموع کارنامه دولت تدبیر و امید را می‌توان موفق ارزیابی کرد و باید به انتظار آینده نشست تا شیخ اعتدال چه برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و رفع مشکل بیکاری دارد.

کد خبر : ۴۰۵۵۵۸