خبرگزاری کار ایران

مسئول تفحص شهدای ایران در عراق خبرداد:

بازگشت پیکرهای 66 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی

مسئول تفحص شهدای ایران در عراق از ورود پیکرهای پاک 66 شهید هشت سال دفاع مقدس را از مسیر دریایی اروندرود بندر آبادان به کشورمان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسین عشقی ضمن اعلام این خبر گفت: ساعت 9 و 45 دقیقه امروز پیکرهای تعدادی از شهیدان دوران دفاع مقدس که به تازگی در مناطق عملیاتی جنوب عراق تفحص شدند، از طریق آبراه دریایی اروندرود وارد میهن اسلامی شدند .

عشقی افزود: بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیکرهای مطهر شهدا از طریق شناور جمهوری اسلامی ایران از بندر بصره پس از طی مسیر دریایی اروندرود از اسکله مسافری بندر آبادان وارد میهن اسلامی شده و مورد استقبال مردم شریف آبادان قرار گرفتند .

وی گفت: مراسم وداع با این شهدای گرانقدر نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای نماز جمعه آبادان برگزار می شود، همچنین مراسم دعای توسل در کنار پیکر مطهر شهدا، فردا در معراج شهدای پادگان شهید محمودوند اهواز بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

مسئول تفحص شهدای ایران در عراق افزود: پیکرهای پاک این شهیدان که در عملیات والفجر 1، والفجر 8، کربلای 4، رمضان، خیبر، محرم و تک دشمن به درجه شهادت نائل آمده اند ، در عملیات‌ تفحص در یک ماه گذشته در جزیره ام‌الرصاص، غرب اروند، کتیبان ،جزیره مجنون و زبیدات عراق تفحص شده اند.

کد خبر : ۴۰۵۷۲۱