خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی نخستین ردیف پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی

نخستین ردیف پالایشگاه فازهای 20 و21 پارس جنوبی برای شیرین‌سازی گاز راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، راه اندازی این ردیف پالایشگاهی با دریافت گاز ترش فازهای 6، 7 و 8 صورت گرفته است و در روزهای آینده گاز را پس از شیرین‌سازی به شبکه سراسری تزریق می کند.

چندی پیش سکوی فاز 21 پارس جنوبی با موفقیت نصب شد و به گفته مسئولان شرایط برای نصب سکوی فاز 20 هم تا پایان شهریور فراهم می‌شود. راه اندازی این سکو تا پایان دی انجام می شود.

طرح توسعه فازهای 20 و21 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، 75 هزار بشکه میعانات گازی و بازیافت 400 تن گوگرد برای صادرات، تولید سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی و یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع برای صادرات در دست اجراست.

طرح توسعه میدان پارس‌جنوبی در 24 فاز در شهرستان‌های عسلویه و کنگان استان بوشهر درحال اجراست که تاکنون 13 فاز آن به بهره برداری رسیده است.

قرار است طرح توسعه فازهای باقی مانده پارس‌جنوبی سال 96 به پایان ‌رسد. ‌اکنون نیمی از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تولید می‌شود.

تخمین زده می شود با توسعه کامل فازهای پارس‌جنوبی ضمن تامین نیاز کشور به انرژی، سالانه 112میلیارد دلار درآمد عاید کشور شود.

کد خبر : ۴۰۵۸۵۲