خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور مطرح کرد:

لزوم ورود عملیاتی و ملموس فرمانداران برای اجرای سیاست های دولت

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۴۵۳

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که کشور با چالش‌ها و مسائل متنوع و مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی روبروست بر لزوم ورود عملیاتی و ملموس فرمانداران برای اجرای سیاست های دولت در موضوعات مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمدحسین مقیمی صبح امروز در سمینار مشترک با فرمانداران و بخشداران البرز در سالن شهدای دولت استانداری با اشاره به برخی وظایف وزارتخانه متبوعش گفت: همان گونه که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال 94 به نحو مطلوبی برگزار شد و همگان اذعان دارند که وزارت کشور مسئولیت خود را به خوبی انجام داد، در دو انتخابات پیش رو نیز می بایست این تجربه اجرایی ارزشمند توسط مجریان برگزاری انتخابات تکرار شود.

وی در ادامه با بیان این که پایبندی به مُر قانون در تمامی مراحل انتخابات لازم است رعایت شود بر ضرورت بی طرفی فرمانداران و سایر مجریان برگزاری انتخابات تاکید کرد.

مقیمی در ادامه با بیان این که در حال حاضر کشور از نعمت امنیت برخوردار است، افزود: خوشبختانه امروز در کل کشور، شهرهای بزرگ و کلانشهرها ،مناطق مرزی، عشایری، روستایی، وزارت کشور با موفقیت کارها را پیش می برد و در شرایطی که کشورهای همسایه از نظر امنیت با تحرکات تروریستی و کشتار و سایر تهدیدها مواجه هستند، با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش و برخورد دستگاه قضایی، شرایطی امن در کشور ما وجود دارد و دشمنان ما نتوانسته اند کوچکترین تحرکی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان‌این که حفظ امنیت اصلی‌ترین وظایف وزارت خانه متبوعش است گفت: امنیت یکی از اصلی ترین وظایف هر حکومتی است و استانداری و فرمانداری می بایست همواره شرایطی را برای امنیت بخشیدن به زندگی مردم فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی واهمیت تشکیل شوراهای اجتماعی در فرمانداری های مناطق مختلف کشور افزود: کاهش آسیب های اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری است و در این زمینه باید شوراهای اجتماعی شهرستانها فعال باشند.

مقیمی در ادامه با اشاره به لزوم ورود عملیاتی و ملموس فرمانداران برای اجرای سیاست های دولت مخصوصا در موضوعات اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: در بحث مسائل اجتماعی تنها یک وزارتخانه مسئول نیست، اما از آنجا که شورای اجتماعی در وزارتخانه کشور تشکیل می شود، مسئولیت هماهنگی امور را عهده دار است.

معاون وزیر کشور در ادامه با بیان این که می بایست روند افزایشی آسیب های اجتماعی متوقف شود گفت: فرمانداران به عنوان روسای اجتماعی در شهرستانها، این شورا را طبق برنامه ای که وجود دارد باید پیش ببرند و نسبت به تشکیل و پیگیری مسائل  توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که  اثر گذاری تصمیمات این شورا و همچنین نوع تعامل دستگاه های مختلف با این شورا با جدیت  در سراسر کشور دنبال می شود بر ضرورت هرچه فعال تر شدن شوراهای اجتماعی توسط فرمانداران و بخشداران سراسر کشور تاکید کرد.

وی در بخش دیگری با بیان این که مباحث اقتصادی و معیشتی مردم در وزارت کشور به جد پیگیری می شود گفت: توجه به مسائل عام اقتصادی مردم اعم از کسب و کار و شغل، امنیت اقتصادی و شغلی، حفظ شئونات مردم از مواردی است که باید روزانه به آن پرداخته شود ضمن اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی که راهبرد و تصمیم ملی است و کاری ماندگار برای کشور بشمار می رود باید مانور ویژه ای صورت گیرد.

مقیمی در ادامه با تاکید بر این که فرمانداران باید برای اجرای سیاست های دولت در موضوعات مختلف به صورت عملیاتی وارد میدان شوند با اشاره به لزوم ایجاد بسترهای اشتغال در کشور افزود: مسئولان امر باید زمینه ایجاد شغل را با سرمایه گذاری ها فراهم آورند و در طول عملکرد سه ساله عمر دولت یازدهم، فرمانداران باید مروری بر اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال در شهرستانها داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های شغلی از سوی بانک  ها و تزریق منابع مالی در شهرستانها و خاصه البرز گفت: این استان از امکانات خوبی برخوردار است و اگر منابع شهرستانها به درستی توزیع شود همه مردم از فرصت اشتغال برخوردار شوند.

معان وزیر کشور با اشاره به مشکلات گریبانگیر دولت یازدهم و کاهش درآمدهای نفتی افزود: با این وجود دولت در این مدت اقدامات خوبی داشته است و شاخص های تورم را از 43 درصد به هشت درصد رساند.

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر رشد اقتصادی 4/4 رسیده است با این وجود هنوز باید تلاش کنیم تا به رشد 8 درصدی برسیم گفت: باید بتوانیم در افق 1404 در منطقه حرف اول را بزنیم و این امر مستلزم جبران کاستی ها وعقب ماندگی هایی است که در گذشته ایجاد شده است.

مقیمی‌در ادامه با اشاره به لزوم ورود ویژه فرمانداران به موضوعات مثل آب و کشاورزی‌خاطرنشان کرد: امروز کشور متعلق به ماست و تکلیف داریم جبران گذشته را کنیم و فرمانداران در صف اول اقدام قرار دارند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم جامع نگری در بحث مسائل اقتصادی از سوی فرمانداران گفت: خوشبختانه با وجود شرایط سخت اقتصادی اقدامات عمرانی خوبی در کشور انجام شده به عنوان نمونه 10 میلیارد دلار در بخش آب و خاک کشور سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز