خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور خبر داد:

جابجایی فرمانداران غیر همسو با سیاست‌های دولت/ برگزاری الکترونیکی یک سوم انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور در حال رصد مستمر عملکرد معاونان، استانداران، فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور است از جابجایی فرمانداران و بخشداران غیر همسو با سیاست‌های دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز،  محمدحسین مقیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در محل استانداری البرز گفت: فرمانداران باید سیاست‌های دولت را قبول داشته و از کارایی لازم برای اجرای برنامه‌های دولت برخوردار باشند.

مقیمی با بیان اینکه وزارت کشور به صورت مستمر در حال ارزیابی عملکرد معاونان، فرمانداران، استانداران و بخشداران است با اشاره به شاخصه‌های عملکرد نمایندگان دولت در مناطق مختلف کشور گفت: سال گذشته دوره آموزشی ویژه توجیهی به صورت منطقه‌ای و در راستای توان افزایی فرمانداران و بخشداران دولت یازدهم برگزار شد با این وجود اگر به هر دلیلی تطابق در اجرای برنامه‌های دولت وجود نداشته باشد نمایندگان دولت در مناطق مختلف کشور جابجا خواهند شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: با وجود برگزاری آموزش‌های لازم و توجیه برای همسویی با اهداف و برنامه‌های دولت، فرمانداران و بخشدارانی که نتوانند با سیاست‌های دولت هماهنگ شوند،جابجا می‌شوند.

مقیمی با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات سال آینده با اشاره به فرآیندهای چندگانه برگزاری انتخابات گفت: انتخابات 25 فرایند دارد و از این تعداد 23 مرحله به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و دو فرایند رأی گیری و شمارش آرا نیز دستی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در نهمین دوره مجلس در 15 حوزه انتخابات الکترونیکی به صورت آزمایشی برگزار  و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت افزود: در انتخابات مجلس دهم امکانات اخذ رای به صورت الکترونیکی برای یک سوم امکانات فراهم شده بود اما فرصت کافی برای اتصال به سیستم نرم افزار فراهم نشد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه بستر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم است خاطرنشان کرد: بنابراین در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، با تأیید شورای نگهبان و بعد از هماهنگی‌های لازم، یک سوم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۰۸۴۷۹