خبرگزاری کار ایران

در گفت وگوی اختصاصی با ایلنا مطرح شد:

اداره جامعه با با یک گروه مشخص امکان پذیر نیست/ باید از افراط و تفریط تقیه کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۲۶۵

دبیر حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی با بیان اینکه در اداره مملکت باید همه گروه ها و احزاب مشارکت داشته باشند گفت: با یک گروه و دسته نمی توان جامعه را اداره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا آذربایجان غربی، دکتر میرعلی محمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا پیرامون فعالیت این حزب در استان آذربایجان غربی گفت: حزب اعتدال وتوسعه استان آذربایجان غربی در کنار دیگر احزاب شورای سیاست گذاری حرکت خواهد کرد. گفت و گوی خبرنگار ایلنا با میرعلی محمدی را در زیر می خوانید:

ایلنا: آقای محمدی؛ اخیرا جناب آقای نقی زاده آیدنلو کاندیدای سابق مجلس شورای اسلامی از حضور و ادامه فعالیت های خود در حزب اعتدال و توسعه شاخه آذربایجان غربی امتناع کرده و در این راستا استعفا دادند واکنش حضرتعالی در قبال این تصمیم چه بود؟

 محمدی: در ارتباط باحزب اعتدال و توسعه شاخه آذربایجان غربی آن چیزی که به عنوان شورای استانی مطرح و معرفی شده است کما که تعداد اعضای رسمی این شورا هنوز در دست تکمیل است و تاکنون 15 نفر نیز برای فعالیت در کمیته ها و شاخه های متعدد حزب اعتدال و توسعه انتخاب شده اند.

 آقای آیدنلو از طرف مسئولان سازماندهی و تشکیلات حزب که مشرف حضور در دفتر رسمی حزب اعتدال  وتوسعه شده بودند، معرفی شده بود و ما هم با وی برای فعالیت در هسته مرکزی حزب به تعاملاتی رسیدیم اما متاسفانه وی بدون هیچ تانی استعفا کردند و حتی بعد از استعفا وی با من صحبت نکرده بود و چون آقای آیدنلو از طرف تعدادی از مسئولان سازماندهی و تشکیلات معرف حزب شده بودند بنده هم بر حسب رعایت سلسله مراتب و قوانین خاص حزب متصدیم برای استعفای وی حساسیت لازم را به خرج ندادم.

خوشبختانه بقیه اعضای شورای حزب اعتدال و توسعه شاخه آذربایجان غربی در حال تکمیل است و بعد از تکمیل اعضای حزب همایش استانی خواهیم داشت و در آنجا اعضای شورای مرکزی حزب، اعضای حزب استان معاونان دبیر حزب در استان ، دبیران حزب شهرستان ها و اعضای شورای شهرستان‌های مختلف به تفکیک معرفی خواهند شد.

ایلنا: سیاست‌های حزب اعتدال و توسعه و در راس آن حضرتعالی برای انتخابات دوازدهین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چیست؟

 محمدی: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری جناب آقای دکتر روحانی منتسب به حزب اعتدال و توسعه هستند که قطعا و یقینا اولویت اول‌مان ایشان است و همچنین قرار است کنگره ای تا پایان سال تشکیل شود و در این راستا پالایش جدیدی برای کلیه حزب  مذکور دراستانهای کشور من جمله اعضای شورا و دبیران حزب اعتدال و توسعه در گستره استانی به وقوع خواهد پیوست و مقرر شده است بعد از اینکه سازماندهی و تشکیلات انجام گرفت کنگره ای تشکیل شود که در آنجا در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بحث و صحبت هایی خواهد شد و از طرفی در رابطه با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان غربی هنوز هیچ گونه برنامه ریزی و اقدامی صورت نگرفته است.

ایلنا: طی صحبت های اخیر دکتر عارف قرار است شورای عالی سیاستگذاری کل کشور در برگزاری جلسات رسمی اش پوست اندازی کند و از طرفی حزب اعتدال و توسعه جزو شورای هماهنگی اصلاح طلبان قلمداد می شود؛ آیا شما در جلسات شورای هماهنگی شرکت خواهید کرد یا خیر؟ 

  محمدی: حزبی که بنده به عنوان دبیر آن در شاخه استان آذربایجان غربی منصوب شده ام اعلام کرده که همواره سیاست حزب باید پیشبرد اهداف اعتدال و توسعه و سرلوحه قرار دادن شعار اعتدال در تمامی اقدامات حزب باشد و بنده هم به عنوان خادم ملت از تمامی فعالین سلایق سیاسی(اصلاح طلبان ، اصولگرایان و افراد مستقل) دعوت و اقرار می‌کنم درب این حزب برای همه  فعالین در هر خط فکری و سیاسی اما با رعایت مشی اعتدال باز است و اگر به مشی اعتدال اعتقاد داشته باشند ما در این حزب در خدمت‌شان خواهیم بود.
در رابطه با جلسات جبهه اصلاح طلبان تاکنون از بنده هیچ دعوت رسمی نشده است و قصد شرکت در جلسات رسمی احزاب اصلاح طلبان استان را دارم و اعتقاد دارم با یک گروه مشخص نمی‌توان جامعه را اداره کرد و همچنین در اداره کردن مملکت باید فعالین احزاب، تشکل‌های فرهنگی ، سیاسی، اجتماعی، جامعه مهندسین،اصناف کارگران،تعاونی ها باید حضور داشته باشندچرا که بنده به کار گروهی اعتقادی راسخ دارم و امیدوارم دوستانی که درجبهه های مختلف هستند به اجرای چنین سیاستی پایبند باشند و به جمع بندی خاصی برسند و این جمع بندی باید با آرای اکثریت فعالین جبهه های مختلف یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل تلفیق داده شود.

مبنای سیاست کاری ما باید پیشبرد اهداف تعالی اعتدال و توسعه باشد و برای این کار ما از افراط و تفریط تقیه خواهیم کرد و اگر با عقلانیت فکر کنیم آن چیزی که می‌تواند در جامعه رخنه کند، مشی اعتدال است و در این راستا بنده همه مردم استان را به اعتدال دعوت می‌کنم و اعتقاد دارم باید شعار اعتدال را در جامعه  پیش ببریم تا این حزب یکی از نمونه ترین  و برترین احزاب در سطح ملی باشد که  به تبع آن با پیاده کردن اصلح آن چنین اهدافی یقینا به لیست احزاب جهانی هم پیوند خواهیم خورد. برنامه من این است که منظم و مرتب جلسات رسمی شورای حزبی را در گستره استانی پیش ببرم و به معنای واقعی کلمه به قوانین و اصولی که در چارت کاری سازمانی حزب اعتدال و توسعه مقرر شده است پایبند باشیم .

ایلنا: آقای محمدی اگر چنانچه برخی افراد با نیت سوء قصد تصمیم بگیرند به نام حزب اعتدال و توسعه حرکتی داشته باشند واکنش شما در قبال این حرکات چگونه خواهد بود؟

محمدی: درارتباط با افراد مختلفی که در این حزب بودند و یا تحت لوای این حزب فعالیت می کردند احترام ویژه ای قائل هستم و متاسفانه در طی دوران گذشته برخی فعالیت های این حزب از جانب بعضی مجموعه ها مورد انهدام قرار می‌گرفت و عملا  سیستم قبلی را زیر پا گذاشته و تمام امور اجرایی آنها را منسوخ می‌کردند. بنده اعتقادم بر این است که احترام دوستانی که قبلا به نام حزب اعتدال و توسعه در گستره استانی فعالیت می‌کردند باید محفوظ بماند و اقرار دارم درب این حزب دوباره برای فعالیت افراد سابق این حزب باز است ولی اگر چنان چه بعضی از افراد بدون اطلاع سازماندهی و تشکیلات حزب و بنده حرکتی انجام دهند ما قبول نخواهیم داشت و باید برنامه های مربوط به این حزب توسط شورای مرکزی حزب که به عنوان شورای سیاست گذاری در استان است مورد تایید واقع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز