خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در کرج مطرح کرد:

واگذاری پروانه اکتشاف و بهره برداری معادن معطل مانده به متقاضیان جدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ از واگذاری پروانه اکتشاف و بهره‌برداری معادن معطل مانده به متقاضیان جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در بازدید از پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافی معدنی با اشاره به دستاوردهای اخیر پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، گفت: اگر اطلاعات و پژوهش‌ها در این زمینه تکمیل شود می‌توان دریافت که در کدام مناطق امکان حفر چاه و استفاده از منابع کارسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات بخش لایه‌های آهکی در لایه های سخت در 5 استان کشور آغاز شده افزود: امیدواریم با تحقق این مطالعات بتوانیم بخشی از کمبود آب کشور را جبران کنیم.

نعمت زاده با اشاره به ظرفیت‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافی معدنی ایران گفت: در این سازمان آزمایشگاه‌های پایه‌ای وجود دارد که مشابه آن در منطقه موجود نیست و این سازمان خوشبختانه روند مطلوبی در حوزه ژئوفیزیک هوایی به اندازه کل تاریخ کشور داشته و توانسته اطلاعات و نقشه‌های هوایی خوبی از مناطق مختلف کشور جمع آوری کند.

وی با اشاره به ضرورت هرچه فعال‌تر شدن و توسعه اکتشافات معدنی در سطح کشور خاطرنشان کرد: در گذشته پروانه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن برای عده‌ای صادر شده که اکنون بهره‌برداری از این مجوزها صورت نمی‌گیرد، بنابراین به دنبال واگذاری مجوزهای گذشته به افراد متقاضی جدید هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انجام مطالعات زمین شناسی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در سطح کشور گفت: اکنون اقدامات مطالعاتی و  اکتشافی منابع معدنی در عمق زمین صورت می‌گیرد که در اختیار تمامی دستگاه‌های کشور برای بهره‌برداری صحیح قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای استفاده از منابع معدنی در کشور و کشفیات جدید در این زمینه، آماده در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی هستیم.

کد خبر : ۴۱۰۳۸۸