خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی:

استحصال و توسعه عمقی معادن کشور در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۴۴۵

رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با اشاره به روند توسعه عمقی معادن جهان گفت: توسعه ذخایر معدنی از سطح زمین به عمق در دستور کار پروژه‌های معدنی کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمد تقی کره ای، در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از محل مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، با بیان این که کشورهای توسعه یافته معدنی دنیا  به سمت اکتشاف از عمق حرکت کرده اند، افزود: عمق متوسط معادن دنیا از 70 تا 224 متر متغیر است.

وی در ادامه با بیان این که ایران همچنان کشوری بکر و بهشت زمین شناسان دنیا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با وجود سابقه هفت هزار ساله ایران در استفاده از عناصر معدنی در سطح زمین، می‌بایست به سرعت از روش‌های عمق سنجی معدنی برای استحصال و توسعه معادن مناطق مختلف کشور از سطح به عمق حرکت کنیم.

وی در ادامه با بیان این که از روش ژئوفیزیک فضایی برای کسب اطلاعات زیر سطحی در این بخش استفاده می شود، گفت: در حال حاضر عمق اکتشافی معادن کشور کمتر از 50متر تخمین زده می شود.

وی در ادامه با بیان این که بر اساس میانگین جهانی ذخایر کشورهایی که از متوسط عمق 150 متر برخوردارند به سه برابر افزایش یافته است، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال 93 دو سیاست کلی اکتشاف عنصر استراتژیک و حرکت به سمت عمق معادن را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز