خبرگزاری کار ایران

خدایی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

سالانه 18 هزار تن شیر در شهرستان شاهین‌دژ تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: سالانه 18 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

 سعید خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در شاهین‌دژ با بیان این مطلب اظهار کرد : 14 هزار راس دام سنگین و 210 هزار راس دام سبک در شهرستان شاهین‌دژ وجود دارد.

وی با اشاره به تولید شیر در شاهین‌دژ، تصریح کرد: سالانه میزان تولید شیر در این شهرستان 18 هزار تن است که روانه بازار مصرف این منطقه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با اشاره به تولید 15 هزار تن شیر گوسفند در این شهرستان، اعلام کرد: چهار هزار و 100 تن گوشت قرمز در این منطقه تولید می‌شود.

این مسئول با اشاره به پرورش شیر گاوی در شاهین‌دژ، اذعان داشت: هم‌اکنون 30 واحد صنعتی پرورش گاو شیری در این شهرستان به فعالیت می‌پردازد که ظرفیت این واحدهای شیری یک هزار و 370 راس دام است.

خدایی با اشاره به تولید شیر در این 30 واحد شیری، افزود: سالانه از این واحدهای صنعتی پرورش گاو شیری 10 هزار تن شیر تولید می‌شود.

وی با اشاره به صادرات فرآورده‌های محصولات دامی در شاهین‌دژ، یادآور شد: محصولات دامی علاوه بر تامین نیاز شهرستان در حدود 30 درصد از این محصولات به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با اشاره به برنامه‌ریزی این معاونت، اضافه کرد: اصلاح نژاد دام‌های کم تولید و جایگزین کردن آنها با دام‌های پربازده، بهسازی و نوسازی جایگاه دام روستایی به منظور افزایش راندمان تولید از برنامه‌های این مدیریت است.

این مسئول با اشاره برنامه‌های در دست اقدام، تصریح کرد: احداث واحدهای گاوداری شیری با ظرفیت بیش از 100 راس، اصلاح ساختار فیزیکی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرغداری‌ها از برنامه‌ها و اولویت‌های در دست اقدام در شهرستان شاهین‌دژ است.

خدایی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌دژ در تولید گوشت قرمز رتبه ششم و گوشت سفید رتبه 12 استانی را به خود اختصاص داده، اذعان داشت: این شهرستان در تولید شیر رتبه 10 استانی را داراست.

وی با بیان اینکه یک واحد کارخانه خوراک دام در این شهرستان به فعالیت می‌پردازد، اعلام کرد: میزان ظرفیت سالانه این واحد خوراک دام 20 هزار تن است.

کد خبر : ۴۱۱۱۱۷