خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

ورود 180000 هزار دانش‌آموز زنجانی به کلاس‌های درس

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌زنجان خبر از ورود 180 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه به کلاس‌های درس استان داد.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی امروز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی 95 – 96 برای دانش‌آموزان و معلمان در استان زنجان در قالب پروژه‌مهر انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌زنجان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید 15 هزار و 350 نیروی فرهنگی در بخش اداری، پشتیبانی و خدماتی در خدمت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این استان هستند، افزود: از این تعداد نیرو 8 هزار و 500 نفر خانم و آقا در کلاس‌های درس عهده‌دار آموزش و پرورش این قشر از آینده‌سازان جامعه هستند.

تمجیدی در ادامه تاکید کرد: پروژه‌مهر به منظور آغاز و آماده سازی ظرفیت‌ها برای سال‌تحصیلی جدید در قالب پنج کارگروه اصلی فعالیت می‌کند که تابستان امسال کارگروه‌های تحصیلی و دفاع مقدس به ابتکار آموزش و پرورش استان زنجان به آن اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌زنجان، از تعمیر و تجهیز فضای 336 مدرسه در تابستان امسال خبرداد و تصریح کرد: این تعمیرات در قالب ارودهای جهادی طرح هجرت 3 با یک میلیون و 800 هزار ریال اعتبار با همکاری این دستگاه تعلیم وتربیت، سپاه و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس این استان محقق شده است.

تمجیدی با بیان اینکه طی هفته دولت امسال 12 پروژه توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان به بهره‌برداری و تحویل آموزش و پرورش داده شده، افزود: 12 پروژه دیگر نیز در برج مهر همزمان با بازگشایی مدارس به بهره‌برداری و یک پروژه 12 کلاسه خیرساز نیز در کوی خرداد برای ناحیه دو زنجان کلنگ زنی می شود.

وی به مراسم استانی جشن شکوفه های برای دانش آموزان اول ابتدایی در آخرین روز از برج جاری اشاره کرد و افزود: این مراسم همچون سال های گذشته همزمان در سراسر استان زنجان به طور متمرکز در  دبستان ابتدایی پسرانه غدیر در منطقه اسلام آباد زنجان اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین ادامه داد: مراسم جشن جوانه ها نیز برای دانش آموزان دوره اول متوسطه در سطح مدارس این استان در 31 شهریور برگزار می شود.

تمجیدی از برگزاری مراسم بازگشایی مدارس در سوم مهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در استان زنجان خبرداد و تاکید کرد: این مراسم نیز به طور متمرکز در هنرستان رضوان شهرک زیباشهر راس ساعت هشت صبح برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: سال تحصیلی 95 – 96، 17 هزار و 998 دانش آموز دختر و پسر کلاس اولی در 31 شهریور وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

گفتنی است، 99 درصد از دانش‌آموزان این استان در سامانه سناد ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند و مابقی دانش‌آموزان نیز تا پایان شهریور ثبت‌نام خود را قطعی خواهند کرد.

کد خبر : ۴۱۲۳۰۱