خبرگزاری کار ایران

با حضور علیرضا محجوب؛

مجموعه توریستی مهتاب در شهر ری افتتاح شد

همزمان با شب عید سعید غدیرخم، بهره برداری از مجموعه توریستی مهتاب شهرستان ری در محور ری - ورامین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این آیین که با حضور  علیرضا محجوب و محسن علیجانی زمانی نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ،ایمان قربانی، بخشدار قلعه‌نو، محسن فاضلی، رئیس شورای اسلامی بخش، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش و اهالی این بخش برگزار شد، فاز اول این مجموعه توریستی - رفاهی افتتاح شد.

 علیرضا محجوب، نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر خم با اشاره به روایات و احادیث ، فلسفه پیدایش غدیر را تشریح و تبیین کرد.

وی با قدردانی از سرمایه گذاران احداث مجتمع توریستی مهتاب از تلاش آنان در احداث این مجموعه بر اساس معماری ایرانی- سنتی تقدیر کرد.

محجوب با بیان اینکه امروز صنعت توریسم نقطه اتکای بسیاری از کشورهای دنیا شده است، گفت: کارشناسان صنعت توریسم بر تقویت و نقش این صنعت در اقتصاد دنیا تاکید دارند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجموعه توریستی مهتاب در جنوب تهران با توجه به معماری اصیل ایرانی- اسلامی به عنوان مرکزی برای جذب توریست حتی از شمال تهران می‌تواند مطرح شود.

محسن علیجانی، دبیر مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر مشارکت بخش خصوصی برای جلب سرمایه گذاری برای توسعه صنعت توریسم تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی دولت و کمبود منابع باید بخش خصوصی مخصوصا در صنعت توریسم وارد عمل شود.

محسن علیجانی زمانی گفت: مجلس آمادگی همکاری برای تدوین قوانین و مناسب سازی مسیر فعالیت فعالان بخش خصوصی از جمله سرمایه گذاران صنعت توریسم و مراکز اقامتی و تفریحی را دارد و مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: بخش خصوصی می تواند با ایجاد اشتغال پایدار و ارائه تولیدات مطلوب و با کیفیت کمک موثری به روند اقتصاد کشور کند.

بخشدار قلعه نو نیز در این مراسم با بیان اینکه جنوب تهران برای توسعه صنعت گردشگری ظرفیت های نهفته‌ای فراوانی دارد، گفت: تلاش می شود تا از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله صنعت گردشگری و توریسم استقبال شود.

ایمان قربانی افزود: بخش قلعه‌نو مسیر تردد هزاران نفر از شهرری به سمت ورامین، قرچک و پیشوا است و این مجموعه توریستی از نیازهای این جاده مهم و ترانزیت و همچنین بخش قلعه نو بود.

مدیر مجموعه توریستی مهتاب نیز در این مراسم با بیان اینکه مجموعه مهتاب بر اساس درک نیاز اساسی و جامانده مردم جنوب استان تهران در شهرستان ری ساخته شد، افزود: این مرکز توریستی و گردشگری به الگویی برای گردشگری جنوب استان تهران تبدیل می شود.

محسن قشقایی گفت: مجموعه توریستی مهتاب با ارائه خدمات پذیرایی سنتی و مدرن در فضایی مطلوب و زیبا با زیربنای 3 هزار متر مربع آماده خدمت دهی به شهروندان شهرستان ری و جنوب تهران است.

وی رستوران سنتی، فست فود، مرکز خرید، پمپ بنزین و گاز را از جمله خدمات اولیه این مجموعه بیان کرد و افزود: این مجموعه به مرور تکمیل شده و توسعه بیشتری پیدا می کند.

قشقایی گفت: این مجموعه تاکنون برای 30 نفر ایجاد اشتغال مستقیم کرده است و به زودی این تعداد به 150 نفر افزایش می یابد، ضمن اینکه زمینه ارتقای صنعت توریسم در شهرستان ری را فراهم می کند.

مجموعه توریستی رفاهی مهتاب در جاده ری- ورامین، ابتدای ورودی قلعه نو قرار دارد.

کد خبر : ۴۱۲۳۶۰