خبرگزاری کار ایران

مهرماه امسال برگزار می‌شود؛

برگزاری نمایشگاه کتاب؛ رویداد بزرگ فرهنگی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۳۷۷

بی‌شک برپایی نمایشگاه کتاب اثربخشی بسیار مثبتی در توسعه فرهنگی دارد و فراهم کردن زمینه و بسترهای مناسب برای برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی گامی موثر در تحقق رشد فرهنگی جامعه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استان لرستان مهرماه امسال میزبان نمایشگاه بزرگ کتاب خواهد بود و این نمایشگاه از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ مهر ماه امسال در شهرستان خرم آباد برپا خواهد شد.

به لطف توجه ویژه مسئولان استان لرستان، نمایشگاه کتاب امسال ویژگی های منحصر به فردی دارد که درخور تامل بوده و قابل تقدیر است.

حضور 300 ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب لرستان، پیش‌بینی تعداد 200 غرفه متنوع، مکان بسیار مناسب و قابل دسترسی برای عموم، فراهم کردن وسایل ایاب و ذهاب رایگان برای همه هم استانی‌ها و....تنها بخشی از ویژگی های این نمایشگاه است، ضمن اینکه تنوع کیفی و کمی و حضور ناشران برجسته نیز خود ویژگی متمایزی محسوب می شود.

 همچنین با توجه به مصادف بودن برپایی این نمایشگاه با ماه محرم برنامه‌های متناسب با این ماه نیز در حاشیه نمایشگاه کتاب لرستان برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه‌های کتاب اثرگذاری مهمی در توسعه‌ی فرهنگی دارد
سید سعید شاهرخی معاون سیاسی، اجتماعی استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب رویداد بزرگ فرهنگی است، افزود: این نمایشگاه با حضور 300 ناشر که از سراسر کشور در قالب 200 غرفه در خرم آباد برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته نمایشگاه سراسری کتاب بدون وقفه در استان لرستان برگزار شده است که خود نوعی دستاورد مهم فرهنگی در حوزه‌ی عملکرد مدیریت فرهنگی محسوب می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در توسعه‌ فرهنگی کشور اثربخشی مثبت دارد، تصریح کرد: این نمایشگاه یک فرصت خوب برای معلمان، استادان، دانش‌آموزان، دانشجویان و همه‌ مردم است تا بتوانند نیازهای فرهنگی خود در حوزه‌ کتاب تأمین کنند و تأکید ما هم این است که از این فرصت استفاده‌ حداکثری و مطلوب بشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: برنامه‌های جانبی فرهنگی نیز در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود تا میزان مشارکت شهروندان در این رویداد مهم فرهنگی افزایش یابد.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه از دانشگاه‌های استان و حوزه‌های علمیه درخواست شده تا لیست انتشارات مرتبط با کتاب‌های خود را تهیه کرده در اسرع وقت در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بگذارند، اظهار داشت: در این راستا این مراکز تحصیلی می‌توانند با دعوت از ناشران کتب درسی در این نمایشگاه بزرگ سراسری حضور یابند. 

عملکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی
شاهرخی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با میزان خرید بن کتاب در نمایشگاه سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در سال گذشته در زمینه‌ خرید بن کتاب رکورد زد که عملکردی بسیار مثبت در این حوزه محسوب می شود. 
 
 تشکر از نماینده ولی‌فقیه در راستای همکاری در زمینه محل برگزاری نمایشگاه کتاب
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان از نماینده‌ ولی فقیه در استان، آیت‌اله میرعمادی تقدیر و تشکر کرد و افزود: امسال برخلاف پارسال که نمایشگاه سراسری کتاب در حوالی میدان دانشجوی خرم‌آباد و در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب واقع در دامنه‌ مدبه‌ کوه برگزار شد، نماینده ولی فقیه در لرستان موافقت کرده است نمایشگاه معتبر 200 غرفه‌ای در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شود که به مراتب دسترسی شهروندان به آن راحت‌تر و آسان‌تر است. 

لزوم فراهم کردن وسایل ایاب و ذهاب رایگان برای هم استانی‌ها
شاهرخی همچنین خطاب به  فرمانداران استان اظهار داشت: همه‌ فرمانداران استان موظف هستند وسایل رایگان حمل و نقل را برای شهروندان شهرستان‌های استان که علاقه‌مند هستند به نمایشگاه سراسری کتاب در مرکز استان بیایند، فراهم کنند تا روزانه با اتوبوس و به صورت رایگان علاقه‌مندان به نمایشگاه سراسری کتاب بیایند و از این نمایشگاه بزرگ و معتبر بازدید کنند. 

شاهرخی برپایی موفق این نمایشگاه بزرگ سراسری 300 ناشری را معلول همکاری همه‌ ادارات استان و شهرداری مرکز استان دانست و اظهار اشت: همه موظف هستند در برپایی این نمایشگاه معتبر و بزرگ با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان حداکثر همکاری و همیاری را داشته باشند چرا که هرچقدر کتاب و کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج کنیم بی‌تردید حرکت توسعه‌ فرهنگی نیز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز