خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رئیس جمهور تاکید کرد:

احیای توانمندی روستاها به عنوان مراکز تولید

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: باید تلاش کرد روستاها دوباره به عنوان مراکز تولید و با اهمیت جامعه احیا و توانمند شوند و به مرور حاشیه شهرها را کمرنگ کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، الهام امین زاده اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در بحث رعایت حقوق شهروندی باید به صورت ویژه و متمرکز وارد عمل شوند.

وی افزود: در این راستا با توجه به دغدغه ویژه رئیس جمهوری نسبت به حقوق شهروندی کار بر روی فرایند احترام به حقوق مردم در دستگاه‌های اجرایی به صورت تخصصی آغاز شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی عنوان کرد: آسیب شناسی در حوزه حقوق شهروندی را انجام دادیم و اینک باید ضمن ارزیابی وضعیت استان‌های مختلف در این حوزه نقاط قوت و ضعف هر منطقه مشخص و بر این اساس نسبت به توسعه حقوق شهروندی و آگاه‌سازی مردم از حقوق خود اقدام شود.

امین زاده با بیان اینکه هر استان در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی در حوزه رعایت حقوق شهروندی انجام داده که هدف ما در شناسایی بخش‌ها، مناطقی و افرادی که در این زمینه کارها و طرح‌های شاخصی انجام داده و می‌دهند؛ پرهیز از پراکندگی و اقدامات جزیره‌ای و ایجاد انسجام و هم‌افزایی در گستره یکپارچه جامعه است.

وی گفت: در این میان باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم به مردم در حوزه حقوق خود در بخش‌های مختلف انجام شود تا این امر به تحقق بهتر و سریعتر این امر بی‌انجامد.

امین زاده با اشاره به برخی از معضلات جامعه به وِیژه در حاشیه شهرها و این که امروز مردم حاشیه شهرها به چه چیزی می‌توانند افتخار کنند؟ افزود: جدایی این مردم از خاک و روستا و آبادی خود و سکونت در یک منطقه به نام حاشیه شهر که فاقد هویت اجتماعی مشخص با انواع آسیب‌ها و معضلات است، هویت‌ها را در افراد تضعیف کرده است.

وی عنوان کرد: باید تلاش کرد روستاها دوباره به عنوان مراکز تولید و با اهمیت جامعه احیا و توانمند شوند و  به مرور حاشیه شهرها را کمرنگ کنیم که این خود نیازمند اقدامی کلان و گسترده با حضور همه بخش‌ها و ظرفیت‌های کشور است.

امین زاده با بیان اینکه خراسان رضوی همواره در حوزه‌های مختلف از استان‌های پیشرو در کشور بوده است، افزود: در حوزه حقوق شهروندی نیز باید گونه‌ای عمل شود که این پیشتازی حفظ شود.

کد خبر : ۴۱۲۶۷۲