خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی در آئین اختتامیه جشنواره انگور :

برگزاری جشنواره انگور باید در طول سال تدام یابد

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۷۹۰

استاندار آذربایجان غربی خواستار ایجاد کمیته فنی و تخصصی در جشنواره انگور ارومیه ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره انگور ارومیه گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها موجب پرکردن اوقات فراغت خانواده ها و  انبساط روحی و نشاط در جامعه می شود.

سعادت، شلوغی و ازدحام مردم در جشنواره انگور را نشان از استقبال مردم از برگزاری این چنین جشنواره هایی در طول سال  دانست و بر تداوم آنها تاکید کرد.

 استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی استان  افزود: ایجاد شهرک کشاورزی در استان در حال مطالعه بوده و در این راستا کشت گلخانه‌ای برای ایجاد اشتغال و افزایش محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد.

سعادت با بیان اینکه، چندین سال است جشنواره انگور در ارومیه برگزار می شود، افزود: پیشنهاد می کنم در حاشیه جشنواره انگور، کمیته فنی و تخصصی متشکل از نهادهای ذیربط چون جهاد کشاورزی، شهرداری، صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و اتحادیه باغداران در خصوص حل مشکلات موجود درجشنواره  ایجاد شود، تا در پیشبرد اهداف و بهتر برگزار شدن جشنواره موثرباشد.

وی با ابراز خشنودی از افزایش ظرفیت سرخانه های استان، خاطر نشان کرد: چندین سال پیش ظرفیت سردخانه های استان 2هزار تن بود و محصولات کشاورزی استان در باغات مانده و  فاسد می شود اما در حال حاضر این ظرفیت به 260هزار تن رسیده و انگیزه تولید محصولات بیشتر از سالهای قبل شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بازار نامتعادل عرضه و فروش انگور تاکید کرد: نباید محصولات را با سود کم فروخت و یا انقدر نگه داشت که خراب و بدون استفاده شود،  لذا باید تعادلی بین تولید کننده، تبدیل کننده و مصرف کننده ایجاد کنیم.

سعادت افزود: استان آذربایجان غربی در زمینه تولید محصولات کشاورزی سرآمد است، اما باید علاوه بر تولید و صادرات محصولات انگور و سیب در استان به تولید و صادرات محصولاتی که در بازار های جهانی کشش بیشتری دارند، نیز توجه داشته باشیم.

وی بااشاره به افزایش تولید انگور سیاه سردشت گفت: قیمت هر کیلو انگور سردشت 15 هزار تومان است لذابه لحاظ اقتصادی باید تولید این محصول را افزایش داد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در خصوص صادرات کشمش به خارج از کشور با مشکل مواجهیم، افزود: انگور تولیدی درجه یک و کشمش حاصل شده از انگور درجه 2  می باشد، که باید مدیریت جامع و علمی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز