خبرگزاری کار ایران

شهردار ارومیه در اختتامیه چهارمین جشنواره انگور:

۳۰ درصد کشاورزان ارومیه از فروش محصولات انگور و باغداری امرار معاش می‌‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۷۹۲

شهردار ارومیه در اختتامیه چهارمین جشنواره انگور با اشاره به استقبال بیش از 200 هزار نفز از جشنواره گفت: جشنواره انگور نگاه های مردم ایران را به سمت انگور ارومیه جلب کرد.

به گزارش ایلنا از ارومیه،محمد حضرت پور،شهردار ارومیه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره انگور با اشاره به حضور میهمانانی از کشور های ترکیه، عراق، آذربایجان ، ایتالیا و آلمان در جشنواره انگور گفت: امیدواریم امسال شاهد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشیم و بتوانیم با استفاده از این ظرفیت اقتصاد استانمان را توسعه  دهیم.

وی با اشاره به اینکه 20درصد بازدید کنندگان از سایر استانها بودند، اظهارکرد: بیش از 200 هزار نفر از جشنواره انگور بازدید کردند  و امسال جشنواره با استقبال گسترده‌تری نسبت به سال گذشته برگزار شد و نگاه ها را به سمت انگور ارومیه جلب کرد.

 حضرت پور، ایجاد شادابی در زندگی ماشینی کنونی را یکی از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: زندگی ماشینی سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی در زندگی بسیاری از زنان خانه‌دار شده است و برگزاری جشنواره ای همچون جشنواره انگور می‌تواند باعث حل بسیاری از مشکلات و ایجاد شور و نشاط در زندگی آنان شود.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای معرفی آداب و رسوم باستانی مردم ارومیه در مراحل برداشت و فرآورده‌های انگور بوده است، گفت: قدمت تولید برخی مشتقات از جمله سبزه و دوشاب به سالهای بسیار دور می‌رسد و نباید در سایه بی‌توجهی به دست فراموشی سپرده‌شود، لذا برگزاری این جشنواره ملی فرصتی برای زنده نگه داشتن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است.

حضرت پور با اعلام اینکه 30 درصد کشاورزان ارومیه از فروش محصولات انگور و باغداری امرار معاش می کنند، افزود: بر این اساس شهرداری ارومیه تلاش کرده تا برگزاری جشنواره ها رونق گردشگری را موجب شود و به سبب آن کاهش بیکاری رقم می خورد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه کارخانه کنسانتره تنها به 10هزار تن انگور برای خرید نیاز داشت افزود: با پیشنهاد قیمت 600 تومان برای تبدیل انگور به کنستانتره بسیاری از باغدار ضرر زیادی را متحمل شدند  و باید به فکر صادرات و توسعه بسته بندی و ایجاد شرکت هلدینگ باشیم.

وی با اشاره به اقدامات دیگر شهرداری ارومیه در جهت حمایت از انگور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در جهت حمایت از انگورکاران با غرفه‌داران میادین ارومیه جلسه‌ای ترتیب داده و از آنان درخواست کردیم که هر کیلو انگور را کمتر از یک هزار و 500 تومن خریداری نکنند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: این اقدام سبب حمایت جدی از انگورکاران شد و هم‌اکنون روزانه 7 هزار تن انگور در میادین میوه ارومیه به فروش می‌رسد.

گفتنی است در این برنامه، به پاس گرامیداشت مقام والای پدران و احترام به بزرگان مراسم شستن پای پدران توسط فرزندان برگزار شد که شهردار ارومیه نیز اقدام به پاشویه کردن یکی از شهروندان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز