خبرگزاری کار ایران

دبیرکمیته ایمنی پروژه سد چم شیر گچساران:

سد چم شیر گچساران تاکنون تلفات جانی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۰۱۷

دبیرکمیته ایمنی پروژه سد چم شیر گچساران تاکید کرد که هیچکدام از کارگران این سد باوجود شرایط سخت کاری تلفات جانی نداشته اند.

 مهدی یعقوبی در گفت و گو با ایلنا از گچساران گفت: پروژه سد چم شیر گچساران که اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، هیچگونه تلفات جانی نداشته است.

وی با تشریح وضعیت کنونی سد چم شیر گچساران، اظهارداشت:حدود دو هزار کارگر در سدچم شیر در فصول محتلف سال فعالیت دارند که به لطف پرودگار متعال، هیچ تلفاتی نداشته ایم.

دبیرکمیته ایمنی پروژه سد چم شیر گچساران افزود: ساعت کاری مفید صورت گرفته در این سد حدود ۱۶ میلیون نفر ساعت بوده که خوشبختانه از ابتدا پروژه تاکنون، حادثه منجر به فوت باتوجه به حجم بالای کاری و ریسک بالای کار رخ نداده است.

یعقوبی گفت: حدود چهار هزار و ۴۰۰ ساعت آموزش های صبحگاهی(TBM ) تاکنون برگزار شده و خدمات حوزه سلامت این پروژه هم حدود ۸۴ هزار مورد ارائه خدمات کلینیکی و اورژانسی توسط واحد بهداری کارگاه و در راستای بالا بردن کیفیت سلامت پرسنل انجام گرفته است.

دبیرکمیته ایمنی پروژه سد چم شیر گچساران افزود: با کاشت حدود هفت هزار اصله نهال و درخت با تنوع محصولی بیش از هشت هزار و ۳۰۰ متر مربع پوشش گیاهی پروژه فضاسازی شده است.

یعقوبی از نظارت ۲۴ ساعته پرسنل ایمنی بر تمامی عملیات آتش باری و تمامی فعالیت های اجرایی با تلاش شبانه روزی خبرداد.

وی گفت: توزیع وسایل حفاظت فردی به تعداد ۸۰ هزار عدد ، برگزاری جلسات کمیته ایمنی و بهداشت کار ( به تعداد یک هزار و ۵۳۵ مورد ، برگزاری ۴۲ مانور بزرگ اطفاء حریق و کمک های اولیه و برق گرفتگی در سطح کارگاه به همراه ۴۳۰ مورد اقدامات زیست محیطی ( کلر زنی و کلر سنجی آب و کنترل آلودگی ماشین آلات) از دیگر اقدامات صورت گرفته در سدچم شیر بوده است.

دبیرکمیته ایمنی پروژه سد چم شیر گچساران افزود: ارزیابی اثرات زیست محیطی سد و نیروگاه چم شیر در هفت مرحله وبا ارائه گزارش به سازمان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز از دیگر اقدامات مفید بوده است.

یعقوبی، تعداد پرسنل کمیته ایمنی کارگاه شامل بهداری ،آتش نشانی ،بهداشت،محیط زیست،ترافیک،ایمنی ،آموزش  و امداد و نجات در سدچم شیر گچساران را ۳۶ نفر برشمرد.

وی افزود: مدیریت کمیته ایمنی برعهده شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز