خبرگزاری کار ایران

با هدف افزایش تولید گاز صورت گرفت؛

پیشرفت 50 درصدی در عملیات تعمیرات پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف افزایش تولید مستمر گاز و بازدهی بیشتر در فصل سرما با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علیرضا شیبانی تذرجی رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم از هیجدهم شهریور ماه آغاز شده و در حال انجام است.

رئیس‌تعمیرات پالایشگاه دوم خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی‌امسال با اتکا به توان داخلی متخصصان جوان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه دوم با انجام 700 مورد کار تعمیراتی و برنامه‌ریزی شده و خوشبختانه 50 درصد پیشرفت فیزیکی در واحدهای مهم تعمیراتی محقق شده است.

به گفته‌ شیبانی، 35 درصد کارهای فرصتی نیز انجام شده و امید است با تلاش شبانه روزی گروه‌های اجرایی همه‌ اهداف مهم و استراتژیک در عملیات تعمیرات اساسی سالانه پالایشگاه دوم بدون حادثه به پایان برسد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مهم در بخش آب، برق و بخار پالایشگاه دوم خاطرنشان کرد: در بخش واحد آب و بخار تعداد 25 مجوز کار در بازه تعمیرات اساسی انجام پذیرفت که برای اولین بار در بازه اصلی تعمیرات اساسی نیز واحد بویلر و واحدهای آب در سرویس نگهداشته شده و فقط شبکه HP (بخار با فشار بالا) از سرویس خارج شود.
شیبانی در ادامه افزود: در بخش برق نیز تعداد 25 مجوز کار و در بخش اکسپورت و واحدهای جانبی نیز تعداد 30 مجوز کار با موفقیت اجرا شد.

این مقام مسئول با اشاره به کارهای انجام شده در بخش یوتیلیتی عنوان داشت: به روز رسانی سیستم PDCS برای شناسایی رله ها، انجام اتصال و تست به برق پشتیبان، باز نمودن ولو 20 اینج بر روی خط HP (بخار با فشار بالا) که نشتی بسیار زیادی داشته و باعث هدر رفتن انرژی و همچنین دارای مسائل ایمنی عدیده ای بود به انجام رسید.

به گفته‌ی شیبانی، نصب FT بر روی مسیر رفت و برگشت گاز به پتروشیمی پارس که یک الزام از سوی شرکت ملی‌گاز بوده و با هماهنگی همه گروه‌های مهندسی، تعمیرات اساسی ستاد، بهره‌برداری و تعمیرات پالایشگاه دوم انجام پذیرفت و حجم این کار حدود 10 شبانه روز بوده که یک کار با حجم بسیاربالایی بوده است.

رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم در پایان با اشاره به اهمیت بالای مسائل ایمنی درمجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امیدواریم در سایه‌ الطاف خداوند، عملیات تعمیرات اساسی در بازه زمانی یاد شده بدون هیچ‌گونه حادثه‌ و با رعایت دقیق مسائل ایمنی محقق شود.

کد خبر : ۴۱۳۳۲۵