خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

لزوم بررسی ظرفیت‌های اقتصادی البرز برای تحقق اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۴۱۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر توسعه فعالیت‌های منطقه ویژه فرودگاه پیام، از پیگیری برای تامین سوخت به منظور فعال شدن مسیر فرودگاهی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمود واعظی با بیان این مطلب در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی این استان با اشاره به مسئولیت جدید خود در این شورای استانی گفت: دولت به جدیت در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باور دارد لذا معتقدیم که این جلسات در استان ها نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد و می بایست اقدامات راهگشایی در این جلسات صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و دغددغه های این استان در حوزه های مختلف و مخصوصا کمبود آب در البرز افزود: میزان و سقف تسهیلات دهی بانک‌های استان از معضلات اساسی البرز است که ضرورت دارد جلساتی مشترک در تهران و البرز با مدیران عامل بانک های شعبات مختلف استان برای رفع این مشکل انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به روند نابسامان و ناهماهنگ خدمات دهی فرودگاه پیام کرج در سنوات گذشته گفت: ضرورت دارد فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام هرچه سریع تر برای خدمت رسانی و رونق فعالیت های اقتصادی و صادراتی استان تجهیز شود به همین منظور پیگیری تامین سوخت هواپیماهای این خط هوایی در دستور کار وزارت متبوع قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود این فرودگاه در منطقه اقتصادی پیام از واگذاری طرح توسعه فاز 2 این فرودگاه به بخش خصوصی و همچنین جذب سرمایه‌گذاری یک شرکت سنگاپوری برای ایجاد شهرک " آی سی تی" در این استان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی البرز در بخش‌های مختلف افزود: در حال حاضر اقدامات شایسته ای در البرز صورت گرفته، ولی معتقدیم این استان در حوزه های مختلف نسبت به سایر استان های کشور بسیار متمایز است لذا با توجه به ظرفیت های موجود استان انتظار خروجی و تحرک بیشتری از این استان داریم که در این خصوص دولت هم خود را موظف به همکاری و مساعدت می داند.

واعظی در ادامه با اشاره به اهمیت جلسات اقتصاد مقاومتی در این استان گفت: همه مسئولان و مدیران البرز از نمایندگان فعالان بخش‌خصوصی گرفته تا استاندار و نمایندگان مجلس و قوه قضاییه می‌بایست در تیمی که برای پیگری این امور تشکیل می شود با یکدیگر تعامل و همکاری و هم افزایی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که باید مسئولیت ها را به مدیران استانی تفویض اختیار کرد خاطرنشان کرد: با بررسی زمینه هایی که امکان فعالیت بیشتر در آنها در این استان وجود دارد باید به صورت هدفمند برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و صادرات در این استان تلاش کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز