خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان:

گیلان پیرترین استان کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۰۶۲

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان کرد: گیلان با حدود 11.8 درصد سالمندی کشور پیرترین استان کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا پارسی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت 9 مهر روز جهانی ناشنوایان و 10 مهر روز جهانی‌سالمندان بیان کرد: اجرای طرح غربالگری ناشنوایی از اقدام‌های بهزیستی گیلان است.

پارسی با اشاره به اینکه کاشت حلزون، تهیه سمعک و باطری سمعک برای ناشنوایان از جمله خدمات بهزیستی برای افراد ناشنوای زیرپوشش است،خاطرنشان کرد: انجمن‌های غیردولتی و تشکل‌های تقویت‌ شده در زمینه گفتار درمانی، مداخلات زودهنگام، تربیت شنوایی و... به ناشنوایان خدمات ارائه می‌دهند.

پارسی به روز جهانی سالمند اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت تکریم سالمندان،افزود: گیلان با حدود 11.8 درصد سالمندی کشور پیرترین استان کشور است.

مدیرکل بهزیستی گیلان امید به زندگی را دلیل رشد سالمندی در گیلان دانست و افزود: برای ایام سالمندی باید برنامه‌ریزی همراه با حفظ تکریم این اقشار صورت گیرد و سالمندان در کنار خانواده‌های خود نگه‌داری شوند.

وی با بیان اینکه حدود 285 هزار سالمند در گیلان هستند، اذعان داشت: آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت، لاهیجان و مراکز نگه‌داری روزانه مکان‌های نگهداری سالمندان در گیلان هستند.

پارسی نگهداری روزانه در مراکز سالمندان را جزو سیاست‌های بهزیستی عنوان کرد و افزود: 296 هزار سالمند بالای 60 سال در گیلان وجود دارد و برای حفظ ارتباطی عاطفی سالمندان باید در منازل و کنار خانواده نگه‌داری شوند.

وی با تصریح بر اینکه این استان دارای 13 مرکز توانبخشی و شبانه‌روزی است، بیان کرد: یک‌هزار و 200 نفر سالمند به صورت مقیم در مراکز توانبخشی و مراکز شبانه‌روزی زیرپوشش بهزیستی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز