خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

اعتبارات ورزشی شهرستان لامرد کجا هزینه شده است؟

اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های ورزشی شهرستان لامرد کجا هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، در حالی به پایان عمر دولت یازدهم نزدیک می‌شویم که پس از افشا شدن حقوق‌های نجومی، دیوان محاسبات با تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهوری؛ نقش مهمی در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کشور پیدا کرده که به نوعی کوتاهی این دستگاه نظارتی سبب کاهش اعتماد عمومی مردم به نظام و دولت می‌شود.

اکنون برخی مدیران کل استانی؛ عملکرد شفافی از خود به جای نگذاشته‌اند که می‌طلبد دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی کشور به طور جدی به نظارت بیشتر بر این دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کنند.

هر ساله توزیع اعتبارات دو درصد نفت و گاز میان دستگاه‌های اجرایی براساس قانون و از طریق کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری انجام می‌گیرد اما چرا این بودجه‌های تخصیصی در عمل به چشم نمی‌آید؟ آیا اعتبارات تخصیص یافته در این پروژه‌ها هزینه شده است؟

خبرگزاری ایلنا با بررسی این موضوع به مستنداتی دست پیدا کرده که از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز، تملک و دارایی‌‌های استانی و موضوع ماده 180، بالغ‌ بر یک‌میلیارد و 64 میلیون تومان بودجه تخصیصی(مطابق جدول) به پروژه‌های ورزشی لامرد بوده که 366 میلیون تومان آن فقط توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس برای این پروژه‌های عمرانی کددار هزینه شده و بالغ‌ بر 698 میلیون تومان آن مشخص نیست کجا هزینه شده است.

کمیته اعتبارات فرمانداری شهرستان لامرد درحالی این مبلغ قابل توجه را به پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش اختصاص می‌دهد که مردم لامرد باتوجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در این منطقه هنوز از امکانات اولیه ورزشی محروم‌اند و علی‌رغم این قضایا، کمیته برنامه‌ریزی سال‌جاری اعتباری بالغ‌ بر 500 تومان برای پروژه‌های ورزشی شهرستان لامرد اختصاص داده است.

اعتبار تخصیص یافته به پروژه های ورزشی شهرستان لامرد

شنیده‌ها حاکی از آن است که منصوری فرماندار سابق لامرد با ارسال نامه‌ای در 28 تیرماه و قبل از تشکیل کمیته اعتبارات سال‌جاری نیز موضوع عدم جذب اعتبارات در پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش شهرستان را به حیدر علی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس متذکر شده که رونوشت این نامه به دستگاه‌های نظارتی در استان فارس ارسال شده است

حال اینجاست که دستگاه‌های نظارتی نقش بسزایی در اجرای پروژه‌های عمرانی دولت و جلب اعتماد عمومی مردم دارند و حال باید دید حسینی به عنوان نماینده‌عالی دولت از حقوق مردم شهرستان دفاع می‌کند و آیا دیوان محاسبات و استانداری فارس به این قضایا ورود پیدا خواهند کرد که 698 میلیون تومان اعتبارات ورزشی شهرستان لامرد کجا هزینه شده است؟

ایلنا مطابق قانون مطبوعات آمادگی دارد جوابیه دستگاه‌های نظارتی را برای شفاف‌سازی این موضوع به اطلاع عموم مردم برساند.

گزارش: مرتضی عبداله زاده 

کد خبر : ۴۱۵۰۱۲