خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه ستاد تسهیل مصوب شد؛

بازگشت واحدهای تولیدی تحت جانشینی بانک‌ها در استان زنجان به چرخه تولید

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۱۵۴

جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان،  در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که با حضور مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، مدیران بانک‌ها و مدیران واحدهای تولیدی برگزار شد واحدهایی که تحت جانشینی بانک‌ها بوده و یا در شرف جانشینی قرار دارند به چرخه تولید بازگشتند.

کمال‌الدین پیر موذن مشاور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه باید تمام واحدهای تحت جانشینی و تملک بانک فعال شوند، اظهار داشت: با تشکیل جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها باید تمام واحدهای تحت جانشینی و تملک بانک فعال و همه واحدهای تعطیل به چرخه تولید برگردند.

وی تصریح کرد: در سطح کشور تاکنون بالغ بر 1243 واحد تحت جانشینی بانک‌ها و 249 واحد در شرف جانشینی قرار دارند.

پیر موذن با بیان اینکه خوشبختانه این آمار در استان زنجان محدود است، افزود : هم اکنون در استان زنجان 15 واحد تحت جانشینی و 15 واحد در شرف جانشینی بانک‌ها وجود دارد.

وی یادآور شد: در راستای فعال‌سازی این واحدها طی هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌مرکزی مقرر شده واحدها 3 درصد از بدهی خود را به بانک پرداخت کرده و پس از 6 ماه فرصت تنفس و احیای مجدد واحد در 54 قسط نسبت به پرداخت اقساط معوق خود اقدام کنند.

مشاور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: در صورتی که امکان احیای واحد تولیدی وجود نداشته و طرح تولیدی از توجیه اقتصادی لازم برخوردار نباشد ، بانک می‌تواند واحد را به سرمایه گذار جدید واگذار کند.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاران جدید می‌توانند با پرداخت 6 درصد از بدهی معوق واحد به بانک پس از 6 ماه تنفس و راه‌اندازی واحد در 54 قسط نسبت به پرداخت بدهی واحد اقدام کنند.

پیر موذن خاطرنشان کرد: در صورت فعال‌کردن واحدهای تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش نیز به واحدها پرداخت می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیران واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات واحدها را مطرح کرده و پس از ارائه گزارشات از سوی بانک‌های مربوطه، تصمیمات لازم برای رفع موانع و فعال‌سازی واحدها اتخاذ و مصوبات لازم درباره هر یک از واحدها تصویب و لازم‌الاجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز