خبرگزاری کار ایران

رئیسی در مراسم مذهبی- سنتی قالیشویان:

قالیشویان جلوه‌ای از عشق و دلدادگی به اهل بیت است

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم مذهبی- سنتی قالیشویان کاشان گفت: قالیشویان جلوه ای از عشق و دلدادگی به اهل بیت و میثاق با ولایت است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام رئیسی در مراسم سنتی- مذهبی قالیشویان فین کاشان که در صحن سلطان علی ابن امام محمد باقر مشهد اردهال برگزار شد، به حاکمیت الهی و ارداه مستکبرین در قرآن اشاره کرد و گفت: اراده الهی آن بود که ابراهیم بت شکن بماند و ظلم نابود شود.

وی با بیان اینکه عده ای تصورمی‌کردند که اگر امام حسین را شهید کنند عاشورا تمام می شود در حالی که با شهیدکردن امام حسین و اصحابش عاشورا زنده شد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: سلطان علی ابن امام محمد باقر فرزند بلافصل امام محمدباقر به منظور حق خواهی از پرچم اسلام و دفاع از کرامت انسان قیام کرد که او را به اتفاق یاران باوفایش شهید کردند که اسلام نباشد اما غافل از اینکه با گذشت سالها از شهادت این حضرت زنان ومردان بسیار زیادی از سراسر کشور به جایگاه مقدس این حصرت به منظور یادآوری رشادت‌های ایشان حضور پیدامی کنند .

وی شهادت را آغازی برای تحقق عدالت و ارزشها و حاکمیت الهی دانست و گفت: هیچ موقع تلاش‌های زنان و مردان این وطن که برای حق خواهی تلاش کردند بی ثمرنمی ماند.

وی برسینه زدن را موجب بقای عاشورا دانست و گفت: زیارت و ارادت و دلدادگی به امام حسین در طول تاریخ رمز بقای عاشورا بوده است.

photo594772423135571240

رئیسی با بیان اینکه حق خدایی و عدالت خواهی در عاشورا نهادینه شده است، گفت امتداد عاشورا و انقلاب اسلامی موجب بیداری اسلامی شده است .

عضوخبرگان رهبری به مزیت‌های مکتب انتطار اشاره کرد وگفت: مکتب انتطار در مقابل ظلم و ستم می‌ایستد .

وی با بیان اینکه مکتب انتطار نگینی بر ایستادگی انسانها برای اجرای عدالت درجهان است، گفت: روزی این انتطار به پایان خواهدرسید و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی افزود: در مکتب انتطار امر به معروف و نهی از منکر در عالم به عهده همگان گذارده می شود.

  رئیسی تصریح کرد: وطیفه ماست در مقابل ظلم ایستادگی کنیم .

کاشان

وی گفت: مکتب انتطار یعنی مکتب سلطان علی ابن امام محمدباقر که با شهادتش امید می‌دهد که می‌توانیم در مقابل حکومت‌های ظالم و مستکبرین پیروز شویم و آنها سر تعظیم در مقابل ما فرودآورند.

رئیسی به فزون طلبی استکبار اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدا بیداری اسلامی در دنیا گسترش پیدا کرده و ایستادگی ملت‌ها در مقابل مستکیرین به یک ارزش تبدیل شده است.

شایان دکراست مراسم سنتی- مدهبی قالیشویان فین کاشان با حضور مسئولان کشوری و لشکری و دلداگان اهل بیت از سراسرکشور در مشهداردهال برگزار شد.

در این مراسم علاوه برحجت الاسلام رئیسی، استاندار اصفهان جانشین فرماندهی انتطامی استان اصفهان، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار و مسئولان شهرستان کاشان حضور داشتند.

کاشان

کد خبر : ۴۱۵۲۲۱