خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

ایجاد 400 هزار فرصت شغلی در سال گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 400 هزار فرصت شغلی در حوزه‌های گردشگری و آی‌سی‌تی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی ربیعی در مراسم انعقاد تفاهمنامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه ارتباطات و فناوری و اطلاعات در سالن شماره یک استانداری گفت: تثبیت شغل، اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، تولید بزرگ و توجه به شغل‌های خرد بر اساس مزیت‌های استان در حال انجام است.

وی افزود: از 700 هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته حدود 400 هزار شغل در حوزه‌های مولدی چون گردشگری و آی‌سی‌تی  صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دولت  تصمیم دارد که امسال رشد اقتصادی بالای 5 درصد را محقق کند بنابراین لازم است تا سهم نفت کاهش یافته و سهم غیرنفتی در این مقوله افزایش یابد.

ربیعی ایجاد امنیت اقتصادی و پیش بینی پذیر کردن بازار از جمله اقدامات مثبت دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: در این مدت دولت با پرهیز از اقدامات عجولانه به توسعه اشتغال کمک کرده است.

وی با اعلام اینکه ایجاد اشتغال از طریق توسعه کسب و کار و اشتغال در (طرح تکاپو) را در سال‌های اول سرمایه‌گذاری گران قیمت است، گفت: مزیت‌های شغلی استان‌ها شناسایی شده است و با کمک‌های فنی و اعتباری حوزه اشتغال را ساماندهی می‌کنیم.

ربیعی به زیرساخت‌های وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در سال اول چهار هزار شغل مستقیم در استان ایجاد شود.

ربیعی توسعه آی‌سی‌تی در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: مازندران از ظرفیت‌های خوبی برای زیرساخت آی‌سی‌تی برخوردار است و این امر می‌تواند موجب کسب و کار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مازندران باید از مسافرپذیری به گردشگرپذیری تغییر کند، گفت: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر وارد استان می‌شود پس باید خدمات دیجیتالی آنها به خوبی فراهم شود.

کد خبر : ۴۱۵۳۴۰