خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد:

پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و انواع عفونت ها با مصرف مداوم گوجه فرنگی

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۴۹۵

مدیر گروه جراحی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، سرطان پروستات را از جمله بیماری‌های شایع در بین مردان عنوان کرد که در این میان تغذیه و قرار دادن برخی مواد غذایی و گیاهی در سبد غذایی افراد می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن یاری مدیر گروه جراحی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، امروز شنبه (10مهر) با اعلام این خبر، گفت: گوجه فرنگی و انواع فرآورده‌های آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و حتی سایر انواع بیماری های مزمن نقش تعیین کننده ای داشته و تاثیر مصرف آن در جلوگیری از بروز انواع سرطان ها غیر قابل انکار است.

وی با تاکید بر مصرف مداوم گوجه فرنگی و تثبیت آن در سبد غذایی خانوارها تاکید کرد: مصرف مداوم و مستمر گوجه فرنگی و انواع فرآورده‌های آن در کنار سایر عوامل خاصیت ضد سرطانی داشته و ورود آن به عنوان یک گیاه با ارزش در رژیم عذایی روزانه توصیه می شود.

مدیر گروه جراحی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان و فوق تخصص پیوند کلیه عنوان کرد: گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن بوده و طبق بررسی های انجام گرفته مصرف مقادیر زیاد لیکوپن موجب کاهش حمله های قلبی و سرطان های پروستات، سینه، ریه، معده، لوزالمعده، روده و دهان می شود.

یاری به نقش گوجه فرنگی در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و بیان داشت: گوجه فرنگی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در پیگشری از ابتلا به سرماخوردگی و انواع عفونت ها بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول تصریح کرد: آب گوجه فرنگی نیز که طی سال های اخیر به صورت نسبی جایگاه خود را در سبد تغذیه خانوارهای ایرانی تثبیت کرده، خواص درمانی و پیشگیرانه فراوانی داشته و مصرف آن توصیه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز